Inte helt oävet där Cody, men jag har för det mesta jävligt svårt för hip hop där Mc's låter som vilka jävla slynglar som helst. Det är ju populärt hos de svenska kidsen nu har jag förstått, men även utomlands.
Jag vill helst ha ett jävla OOMPH i artisteriet. Solklara personligheter som rippar micen.
Jag hittade en grym mix av David Banners "Aint got nothing" idag. Fy fan vad tung den är. Orginalet - som jag också postar här för jämförelse - är ju mer åt det spexiga hållet och klämmigt som fan in it's own right. Jag fick hip-hop-orgasm när jag hörde den första gången, och i videon fick se slusken hafsa runt i hoodet allmänt pissed över golddiggers och annat löst folk som skall vara där och moocha så fort man dragit in lite stålar.
Jag funderar på att posta texten och en YT-länk på
spray date med ett avslutande "Kjam sötis" och se om någon brud nappar.
Bitches get a boot, I ain't trickin all the loot / Sick of lyin to them hoes, I'ma tell 'em all the truth / A brother doin bad, buy your own fuckin drink / Get yourself up in the club, stop reachin for my bank / I'm a miser, that mean I'm tight as a jew / So if you're, lookin for love bitch you know what to do / Find a man, cause I ain't givin nuttin but dick / If you insulted? Grab your fuckin pussy and split!
Now we can take a walk to my truck (BUT I AIN'T GOT NUTTIN)
And I ain't tryin to say you're a duck (BUT I AIN'T GOT NUTTIN)
And I ain't tryin to say you're a ho (BUT I AIN'T GOT NUTTIN)
But bitch I'm doin bad and I'm broke (BITCH I AIN'T GOT NUTTIN)
I'm on the grind ho (YEA!) I'm on the grind ho (YEA!)
I'm on the gr- uh- gr- uh- gr- uh- gr- uh- grind ho (YEA!)
And I ain't payin for shit, I'm on the grind ho (YEA!)
I'm on the grind ho (YEA!) I'm on the grind ho (YEA!)
Vad tror ni om den? Ärlighet varar längst!
Jämlikt också, vilket ju ligger i tiden. Let's go Dutch liksom.
(Orginalvideon som bland annat innehåller härligt ansvarslöst slabbedabbskap, tomma ATM's och omkullvälta trashcans har tyvärr försvunnit från YT.)
Smaka nu på denna GRYMMA remix. Borta är spexandet. Borta är den klämmiga partystämningen. Det enda som kvarstår är good old thugged out southern bad ass-ness.
*njuta*