Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Ja, DOS 6.1 var verkligen kul att hantera, inga datorkrascher eller liknande. Jag tror att termen "datorkrasch" blev populär efter Windows 95s lansering.
Jag minns inte hur jag fick 95:an på en cd-skiva, men jag är ganska säker på att jag inte använde 50 disketter för att installera det. På den tiden fanns det ju folk som sålde piratkopierade mjukvaror per post.
|
Jag köpte mitt Windows 95 på CD. Jag lyckades få tag på en variant som de levererar med nya datorer, trots att jag inte hade någon ny dator. Då blev jag tvungen att köpa min första CD-rom för 1500 kronor som hade en imponerande läshastighet av 4x
Jag har också hållt på med startdisketter i DOS för att få i gång vissa spel och tjäna så mycket minne som möjligt. Jag har för mig att jag i bland gjorde startdisktetter för att spela DOS-spel under Windows 95? Många spel gick att starta från Windows i DOS-läge, men några av spelen krävde att man kom upp i nästan 600 k DOS-minne. Disney hade ett spel som heter Alladin för Dosmiljö som var ruggigt svårt att få igång.