Visa ett inlägg
  (#3) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-08-08, 10:47

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Nope, det är i XP felet ligger i, det känner inte av en sATA-disk rakt av, även om moderkortet gör det.

SP2 för XP åtgärdar dock detta problem. Vad du behöver göra är att "slipstreama" SP2 i en befintligt XP-installationsskiva. Du integrerar med andra ord SP2 i en XP-installation, bränner den nya XPt på en ny disk, installerar från den.

Det finns massor av guider på internet, ett exempel:

http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html


Fler guider kan man hitta genom en sökning på Goooooogle:

http://www.google.se/search?hl=sv&q=slipstream+xp+sp2


Edit: Jag kom på att jag redan hade skrivit om det:

http://www.obsklassen.se/showpost.ph...5&postcount=16
OK tackar för svaret. Tråkigt att det var fel på moderkortet och att behöva vänta 1v innan dom får in ett nytt.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat