Nope, det är i XP felet ligger i, det känner inte av en sATA-disk rakt av, även om moderkortet gör det.
SP2 för XP åtgärdar dock detta problem. Vad du behöver göra är att "slipstreama" SP2 i en befintligt XP-installationsskiva. Du integrerar med andra ord SP2 i en XP-installation, bränner den nya XPt på en ny disk, installerar från den.
Det finns massor av guider på internet, ett exempel:
http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html
Fler guider kan man hitta genom en sökning på Goooooogle:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=slipstream+xp+sp2
Edit: Jag kom på att jag redan hade skrivit om det:
http://www.obsklassen.se/showpost.ph...5&postcount=16