Visa ett inlägg
  (#50) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

Reg.datum: Jul 2008
2009-07-23, 15:59

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Med det siffrorna, din muskelmassa och ditt tränande så förvånar det mig inte att du gick ner i vikt. Vad jag skulle vilja se som "bevis" för metoden är att någon äter mer än vad som går åt, och ändå går ner i vikt.

Det verkar vara ytterligare en "gör av med mer kalorier än du får in"-metod..
Det exemplet är jag...

Jag tränar inte... Aldrig. Inte för att gå ner i vikt, utan håller lite på med hantlar.

I vanliga fall, dvs. när jag äter kolhydrater ligger min blodsockernivå på runt 16-20 mmol (4,5 - 6 mmol är normalt) på morgonen. I morse hade jag 9-10 mmol, då jag åt ris igår.

Jag fuskar en del med kolhydrater, men huvudsakligen äter jag enbart GI-anpassade. Om jag inte fuskar så väger jag ca 89-90 kg (är 180 cm), konstant. Innan GI-tiden vägde jag 97 kg, TROTS att jag åt lite/inget fet, "rätta frukter", ris men inte potatis, mörkt men inte ljust bröd, osv. Innan jag slutade med sockret helt så vägde jag 104 kg.

Och jag äter en del, stora portioner, av gammal vana. Men i stället för en stor pizza så äter jag typ äggröra (4-5 ägg) med mycket fett. Jag mår mycket bättre nu, framförallt får jag inte ont i magen lika ofta som förut.

Spritney Bears rockar f1!

Senast redigerad av CodeMAN den 2009-07-23 klockan 16:03.
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat