Citat:
Ursprungligen postat av Torsten
Och tycker du ändå att det är OK att frysa ut en person som behöver hjälp? Att hon "knaprar" piller hur vet du det? Luktar unket om den arbetsplattsen tyvärr.
|
Nej det är inte okej och därför klipper vi nu måttband och räknar ner. Hon kommer att få stöd och vård så snart den nya chefen tillträder. Jag lovar dig att det är frustrerande för alla inblandade. Det är inte bara hon som är alkis som mår dåligt, alla som jobbar med henne mår också dåligt. Det är en omöjlig situation. Jag tror att det skulle bli begripligt hur det blivit som det blivit om jag skrev var och vad också men det gör jag naturligtvis inte.
Något helt absurt i situationen är att vi har en person som kommer att börja snart och som ska ta över arbetsuppgifterna och denna nyanställning har chefen godkänt så helt uppenbart är att chefen FAKTISKT inte är helt okunnig om situationen, men ändå låtsas som att det regnar. Rubbat!
Jo, det här med hur vi känner till missbruket. Färsk fylla luktar, gammelfylla luktar också så ingen inom två meters radie kan missa det. Pillermissbruk kan man se på olika sätt, ett är pupillstorlek. Fix pupill på en millimeter och helt stirrig, tom blick är inte normalt.