|
2009-03-06, 11:43
Bra att du inte tog det som aggressivitet från kattens sida. Det är många djur som avlivas eller omplaceras för att de morrat, visat tänder eller i värsta fall nafsat efter barn. Jag tycker inte att det är så konstigt att de försöker försvara sig själva och blir stressade, barn kan ju vara ganska så vårdslösa när de hanterar en katt eller hund. Jag tycker absolut att man kan ha husdjur och barn samtidigt, men djuret behöver en plats där det kan få vara ifred och barnet och djuret bör som sagt aldrig lämnas ensamma i samma rum.
Lite OT men:
Det står i tidningen idag om ett spädbarn som blivit ihjälbitet av en hund i USA någonstans. Mamman lämnade barnet i en låg vagga och gick ut ur rummet, när hon kom tillbaka hade barnet sår på skallen och hade dött. Jag tror knappast att det beror på att hunden hade avsikten att mörda, utan att den helt enkelt tagit barnet om huvudet. Vi vet ju alla hur ömtåliga spädbarns huvuden är så det räcker med väldigt lite tryck för att det ska vara dödligt. Vissa hundraser är väldigt orala och de bär ju själva sina barn i nacken. Tråkigt att det ska behöva hända.
|