Visa ett inlägg
  (#3) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-02-18, 13:32

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Har för mig att Cody gorde nåt liknande?
Japp, skaffade en katt från Stockholms Katthem, som finns i Hägersten.

Han var 3 år gammal när jag skaffade honom. Han hade hittats ute på gatan som unge, och hade hamnat hos katthemmet, och sedan hos någon som hade skött honom till 3 års åldern. Sedan fick de lämna honom tillbaka pga. familjeskäl, Katthemmet har en klausul som säger att man får lämna katterna tillbaka till dem i första hand om man inte kan ta hand om dem längre.

Till skillnad från att skaffa en katt via en Blocket-annons så får man gå dit, och träffa katten ett antal gånger innan man får hem dem. Det är Katthemmet som kräver det. På så sätt kan man vara säker på att den katten man väljer är verkligen den man vill ha, och kan umgås med.

Nu är han 6 år gammal, lika gosig och snäll som han alltid varit...

Några bilder på Diesel, tagna precis efter jag skaffade honom:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Diesel1.jpg (14.9 KB, 5 visningar)
Filtyp: jpg Diesel2.jpg (17.2 KB, 4 visningar)
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat