Citat:
Ursprungligen postat av Miriam
Jag har aldrig velat veta könet innan eftersom det ärligt talat inte spelat någon roll.
Nu har jag tre pojkar och det hade kanske varit kul med en tjej men det är inget jag tänkt på.
För mig vore det fullständigt främmande att göra abort pga av kön att däremot göra pga av att barnet är sjukt är en helt annan sak.
Då menar jag om det blivande barnet skulle lida av en plågsam jobbig sjukdom och skulle lida.
Då skulle jag inte tveka en sekund.
Handlar det om te Downs Syndrom skulle jag inte gör abort eftersom en människa med Downs kan leva ett fullvärdigt bra liv på sina villkor.
Men varje människa måste få bestämma själv när det gäller aborter behåll vår lagstiftning precis som den är i dag.
|
När jag gjorde mitt fostervattenprov hade jag två superfina ungar redan, hade provet visat på DS hade jag aborterat det, låter kanske elakt men jag ville inte ha ett barn med en skada som kunde ses redan som foster.
Här kommer ytterligare en sak att fundera över, de som gör såna tester som fostervattenprov utsätter sig för en stor missfallsrisk men jag har märkt att väldigt många inte funderat över hur man ska hantera resultatet av provet utan blir helt ställda när de får reda på att barnet kan ha skador. För man måste innan man testar sånt vara rätt klar över hur man ska hantera det tycker jag och ja, jag skulle som jag tidigare sagt tagit abort.