|
2009-02-04, 17:12
Jag har just besökt ett riktigt skabbställe där jag passade på att pröva korven. Det låg ut mot nordost till och var nog egentligen en kebab-bar eller en samlingsplats för avdankade eller lediga taxichaufförer. Kanske var det båda delarna? Hursomhelst så stod det Halv Special 29 spänn i fönstret, så jag svängde in där för att undersöka vad kiosken hade att erbjuda en sugen kille som mig.
Det var inget vidare... Det var ett sånt där ställe där jag egentligen per automatik hade bett om en grillad korv redan i dörren, men eftersom det ändå inte fanns någonting annat så behövde jag aldrig fundera på ifall det till äventyrs kanske fanns lagom varm wienerkorv i en sjudande kantin. Detta var helt enkelt inte att sådant ställe... Korven som förmodligen var färdig redan igår den hölls fast på stekbordet med hjälp av en, som jag upplevde det, femkilosvikt från en skivstång (!) och när den nu blivit ytterligare påvärmd så fick den en ynklig sträng med senap innan moset slutligen slafsades på. Med en sur min så räckte sedan stekbiträdet över papperstallriken till mig utan att ens snegla åt varken ketchup, senap eller några andra tillbehör. Hörru, sa jag, lite ketchup och senap vore gott på moset. Han sträckte sig då efter en röd flaska som det stod Eldorado på och spritsade lite lojt på en skvätt... Jag åt självklart eländet i bilen men på det hela taget så var det inget fel på varken moset eller budgetketchupen, men korven den var äcklig.
Senast redigerad av Sven Hedin den 2009-02-04 klockan 17:15.
|