Jag vill ju då ha
större bil än karln.
Håller han sig inte inom skaklarna mosar jag helt enkelt hans bil med min Dodge RAM...
Man skulle kunna kalla den bilägartypen för
den-som-roar-grannarnaföraren.
Den typen borde det finnas många av i landets villakvarter. T.ex. föraren som blir överkörd av sin egen bil. Den otursförföljde föraren. En rolig anekdot från storskogarna är föraren som det alltid går fel för. En man som:
...skulle in och köpa kanelbullar på ett fik uppe på en kulle. När han kom ut var bilen borta, och en gubbe stod och tittade med stora ögon nedför slänten. Den otursförföljde föraren hade glömt att lägga in handbromsen och växel, så bilen hade rullat ner i älven.