Citat:
Ursprungligen postat av selma
Jag tänkte jag skulle läsa igenom den där människans blogg...... Hon som säger att Marklund ljuger....... Men jag har inte orkat. Är det nån som gjort det? Och hur "sanningsenlig" är hon? Jag måste säga direkt att jag inte satt mig in i detta ordentligt. Men det känns som om ..... jaha liksom...... Jag vädrar personliga bråk mellan Marklund och den andra damen som bakomliggande motiv, men jag har som sagt ingen aning.
Är det så jävla hemskt om historien är påhittad egentligen? Jag vet inte men alla böcker jag läser (även de som påstås vara "sann-historier") läser jag med viss skepsis. Man får ju bara den enas sida och det är ju den personens sanning så att säga.
Jag ska se om jag orkar läsa bloggen och återkomma i frågan
|
Jag har läst hela bloggen och tycker nog att Monica Antonsson verkar trovärdig. Hon svarar ärligt på konkreta frågor och ja, jag uppfattar henne som ärlig i sitt uppsåt. Det var ju folk som tog kontakt med henne för att de ville få säga sitt i den här frågan och eftersom de hade försökt att nå ut i många, många år utan att lyckas så blev de ju självklart glada när någon ville/vågade ta tag i det hela.
Sen går det naturligtvis att diskutera om det är viktigt att hålla sit till sanningen om man utger sig för att skriva en sann historia om en person. Många år senare så säger samma person (Liza, alltså) att historien är baserad på en massa sanna historier och inte alls bara handlar om en person. Det får mig att fundera iaf.
Ska bli intressant att se morgonprogrammet på fyran imorgon där Liza äntligen tänker medverka. Om jag nu kommer ihåg det, jag brukar ha svårt att tänka på TV på morgonen.