Visa ett inlägg
  (#24) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv

Fortunes avatar

Reg.datum: Aug 2008
2008-12-30, 21:55

Citat:
Ursprungligen postat av selma Visa inlägg
Jag bor i ett tvåplans hus på 125 kvadrat och har en friköpt tomt på 1200 kvadrat. Jag känner mig ganska nöjd men skulle önska att huset var lite större. Men för tre personer är det väl eg ganska ok. Mitt vardagsrum är för litet men jag har högt flygande planer på en utbyggnad både på söder (altan)och väster (vardagsrum) sidan av huset. Har fått en ritning gjord och ska ansöka hos kommunen för bygglov.

Har ett fristående hus på tomten på ca 65 kvadrat där ett slags "spa" ska inredas. Har dragit in avlopp och vatten och köpt en gaugantisk dusch med en massa finesser som ska installeras så fort det kaklats och klinkats klart därute.

På det stora hela är jag nöjd men inget är ju så bra än det inte kan bli bättre. Vill ha en vedeldad bastu därute också men jag vet inte vilka regler som gäller. Får man elda med ved hursom helst i ett villa område? Måste skorstenen vara visst högt upp osv? Jag har inte en aning
Hur kan 125 kvadrat vara för litet för TRE personer? Vi var fyra på knappt 80 och det var alldeles tillräckligt stort, vi hade ju en stor tomt utanför.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat