Visa ett inlägg
  (#3) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-12-29, 14:20

Ett asbizarrt kollektiv...

Jag bor ju i villa. En ganska vanlig fyrkantig träkåk med källare och skorsten... typ.
Men där vill jag ju inte bo. Nä, jag vill ju bo trafikstört och spännade inne i stan... Som det är nu så har jag spanat in ett ställe som fanemej ligger ovanpå en nedlagd Caltex-station. Det där med bensinstationen hade jag dock inte en aning om, utan det var när jag bläddrade i min nya göteborgs-bok som jag upptäckte det, men lägenheten i sig har jag varit förtjust i ända sedan barnsben. Det ligger i mina favoritkvarter runt Sjöfartsmuseet, och lägenheten, i den mån det verkligen är en lägenhet, har fönster ut mot fiskhamnen och in mot en mörk stump av Djurgårdsgatan. Vad mer kan man önska?
Tidigare så stack det ut ett väldigt dekorativt koppartak precis under de där fönstren, men tyvärr så har det plockats ner nu... Det fina med den där lägenheten, förutom den betagande utsikten över älven, är att den med lite god vilja skulle kunna inkludera en hel radda med ganska stora garage. Det gäller bara att komma över lokalkontraktet från kylfirman som hyr där nu...och kanske lite andra grejor.

Jag är lite inne på ett ödehus i Färjenäs också... Det är en gedigen träkåk med ateljé på övervåningen där nån Wahlgren som var konstnär har huserat. Även detta boende torde vara trafikstört då det ligger ungefär tjugo meter från Älvsborgsbron. Sicket drömläge alltså...

Jo, sen så vill jag ju ha en sommarstuga. Eller kanske två sommarstugor. En i Norrland och en nere i Alperna.

Senast redigerad av Sven Hedin den 2008-12-29 klockan 14:28.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat