Citat:
Ursprungligen postat av Evert
Jag har bara ett enda barn och ja, den tanken har slagit mig många gånger, men jag hoppas givetvis att jag inte ställs inför det avgörandet och att, om det skulle ske, att jag är tillräckligt förståndig för att tänka i annorlunda banor. Men ja, Lill-Evert, det finns verkligen inte något annat som betyder lika mycket för mig som vad han gör. Jag skulle nog inte klara hans eventuella bortgång.
|
Jag har tänkt likadant fast jag har ju tre barn, alla tre betyder enormt mycket för mig.
Jag har funderat på hur jag skulle kunna överleva om ett barn dog och det som jag tänker är skulle han/hon vilja att jag tog mitt liv för att föja med?
Jag tror inte det, om jag skulle dö, vilket sannolikt skulle vara extremt jobbigt för mina barn, så skulle inte jag vilja att de dog för att jag var död.
Självfallet hoppas jag att det aldrig blir så men visst är man orolig när ens barn är ute på stan och man vet att ett oöverlagt ord kan leda till döden.
Ibland funderar jag på om barn förstår vad död är, man kan inte börja om spelet från början utan det är slut, det undrar jag om de förstår.