Visa ett inlägg
  (#7) Gammal
Vänlige Viktor
Elev

Reg.datum: Sep 2008
2008-09-12, 09:37

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Tidigare när jag har åkt har jag haft dörren till sovrummet öppet men då hoppar han upp och ligger i min säng och där vill jag absolut inte ha honom
Bara en sådan sak.
Varför får han inte ligga på din säng om han vill?
Om det är där han vill ligga när han är ensam är det kanske ett tecken på att han känner sig bra där. Är trygg.
Lägg på ett överkast om han hårar som du inte vill ha i sängen.

Själv har jag förmånen att ha svarta belgare som inte hårar speciellt mkt alls när de inte fäller pälsen (2ggr per år) och jag ÄLSKAR att ha hund i sängen. Få kramas o gosa med dom.
Men detta är ju högst personligt och har inget med saken att göra.
Om du kan acceptera att han ligger där när ni inte är hemma är det enkelt att avstyra att han hoppar upp i sängen när ni är där så dessa två situationer klarar han av att skilja på.

Jag har en 'biabädd' de ligger i.
Placeringen på bädden spelar konstigt nog STOR betydelse. Iallafall för mina jyckar.
Om han inte vill ligga på ett visst ställe i huset så försök finna en plats han gillar och är trygg på.
I mitt fall var en plats under trappen, så det blev ett 'tak' över bädden som var optimal.
På andra ställen vägrade dom helt enkelt att ligga i bädden utan valde andra ställen utan att ligga i bädden.

Trygghet när de är ensamma är också viktigt.
Vänlige Viktor är inte uppkopplad
Svara med citat