Muhahahaha....Leif GW är igång...och skriver idag om tv-kockar.
Ett litet citat om Gullans favvo Floyd...
Citat:
Dagens manliga kokkonst på tv ligger nära helt vanlig manlig våldsutövning och den käre gamle alkisen Floyd ter sig både förlegad och fredlig vid jämförelse trots att han utsatte både sig själv och studiopersonalen för livsfara varje gång han råkade andas över en flamberingspanna. Numera kräver publiken mer rejäla tag än fylla och fluga runt halsen. Nu skall det till Nakna Kockar, Galna Kockar, helst rent Skogstokiga Kockar.
Varje förskärare och grytlock är dödliga vapen där de som håller i dem spänner över hela skalan från vanliga bokstavskombinationer till grava borderlinestörningar och renodlade kriminalpsykopater. Att just "tidigare anknytning till restaurangbranschen" är den vanligaste bakgrunden bland västvärldens seriemördare tycks inte vara någon slump.
|
Han gillar dock mat-Tina. Minus för Leif GW där...
Citat:
Min personliga favorit är vår egen Tina. Det är för övrigt en uppskattning som jag delar med de flesta farbröder i min egen ålder även om ingen av dem skulle våga andas en stavelse om skälen till att de gör det och i vanliga fall inte missar ett tillfälle att hävda att alla riktiga kockar är män.
I en annan tid hade Tina varit den givna huvudrollsinnehavaren i varje svenskt folklustspel där bondens präktiga tös åker till staden för att utbilda sig till hushållslärarinna, vinna sin lycka som kocka och ta vägen till sin älskades hjärta genom hans mage.
|
http://www.expressen.se/kronikorer/g...leven-i-grytan