Det där är väldigt konstigt faktiskt men vissa människor brukar dra till sig mygg och fästingar hur lätt som helst.
Jag är den sortens människa dessvärre. Minns en natt på ett billigt hotellrum i Pireus tillsammans med min pojkvän (numera man) jag låg under täcket medan han låg naken bredvid. På morgonen räknade vi 70+ myggbett på mig, inga på honom.

Min ena son är likadan, vi var i Grekland en sommar, han var dryga ett år och blev så myggbiten att han fick åka in på sjukhus.
Underligt, har vi godare lukt eller något?
De enda i familjen som haft Borrelia är den sonen och jag dessutom.
Vi är självfallet vaccinerade mot TBE, alla i familjen.