Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   h@XX0r och teknik- och spelstofiler (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hur gör man för att spara sitt skrivbord? ["Hur gör man ...?"-tråd /mod] (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=957)

Torsten 2008-12-06 13:09

Hur gör man för att spara sitt skrivbord? ["Hur gör man ...?"-tråd /mod]
 
Trycker på print men inget händer.

CodeMAN 2008-12-06 13:26

Kör du en bärbar behöver du ibland trycka på någonslags "funktion"s-knapp tillsammans med "Print Screen"-knappen. Vissa knappar är markerade i en annan färg, då kan inte användas utan att trycka på "Funktion"s-knappen samtidigt.

Torsten 2008-12-06 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 31791)
Kör du en bärbar behöver du ibland trycka på någonslags "funktion"s-knapp tillsammans med "Print Screen"-knappen. Vissa knappar är markerade i en annan färg, då kan inte användas utan att trycka på "Funktion"s-knappen samtidigt.

Nej det är en vanlig stationär dator.

CodeMAN 2008-12-06 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 31792)
Nej det är en vanlig stationär dator.

Hur vet du att "ingenting händer"? "Print" sparar ju skärmdumpen som en bild, du behöver klistra in den i ett bildprogram, t ex "Paint".

Ibland uppdateras inte bilden i minnet när man klickar på "Print" flera gånger. Då kan man testa att trycka på "ALT-PRINT", som enbart kopierar innehållet i det aktuella fönstret.

Har du testat det?

Torsten 2008-12-06 13:47

Jo nu funkade det att klistra in i paint. Tack för tippset.

Christer 2009-10-01 21:26

*slumpetibump*

Mitt skrivbord stod lyckligtvis kvar när jag kom hem. Utan att jag sparade det innan jag gick hemifrån. :)

Fortune 2009-10-01 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 48519)
*slumpetibump*

Mitt skrivbord stod lyckligtvis kvar när jag kom hem. Utan att jag sparade det innan jag gick hemifrån. :)

Grattis! :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson