![]() |
OBSklassen och kriminaliteten
Ojojoj...:w00t:
Nu har fröken varit mitt i händelsernas centrum. Jag har stått öga mot öga med en äkta rånare,och poliser som höll handen på pickdollen. Var som vanligt ute och flummade omkring här i skogen med vovven. Då kom en polishelikopter och cirkulerade. Efter ett tag träffade jag på pensionären Hasse med hans lilla hund och vi ställde oss och pratade vid ett vägskäl. Då smyger en polisbil fram. Efter ett tag viftar de att vi skall koppla vovvarna, och ur skogen kommer en svartklädd mopedist på en grusväg. Jag, Hasse, Toaborsten och hans hund spärrar smidigt av ena vägen med stor pondus utan att med en min avslöja att vi vet att polisen är runt hörnet. Mopedisten i 40-årsåldern av utomskandinavisk härkomst ser på oss med sina uttryckslösa mörka ögon, och fortsätter lugnt mot poliserna som står gömda bakom vägkröken. Poliserna spärrar av vägen och rånaren stannar tio meter framför dem. De skriker "stanna, ner på marken". Mitt vad det är vänder mopedisten 180 grader och kör tillbaka med fart. Tre konstaplar springer efter och vrålar, medan jag mumlar "ojojoj" gömmer mig bakom en sten ifall häftig skottlossning skulle uppstå. Pensionären Hasse står kvar som en stencool stenstod. En muskulös viril polis springer snabbast men får inte fast honom. Efteråt pratade den virila manliga polisen med fröken och hade lite debriefing...ojoj...det bara osade testosteron..och han visste om det..:D |
Oj! Vilken vardagsdramatik! :w00t:
Det var väl knappast på grund av att han trimmat moppen som de jagade honom, låter det som. :unsure: |
Rånaren verkade inte alls ha trimmar mopeden. Orutinerat.
Det var en svart EU-moppe. Undrar varför han hade svarta kläder när han skulle gömma sig i en skog? Orutinerat. Blev förvånad att rånaren såg ut att vara äldre. Är det medelsvensson som börjar bli desperata nu i dessa tider av ekonomiska lågkonjuktur? Shit ...såg just i tidningen att rånaren var beväpnad....läskigt...:scared: Han såg faktiskt kall ut.. |
Kan meddela att helikoptern fortfarande cirkulerar här ovanför.
Det är fan rån här i krokarna en gång i veckan och rånarna kör alltid moped eller motorcykel. Tydligen var det två rånare, och den jag såg hade inget att gömma pengar etc i. Han var förmodligen den som skulle förvilla polisen. Är det ligor, och är tvåhjulare det nya rånarfordonet? |
Att du inte har lärt dig att få omkull en hojåkare... Oacceptabelt. :no:
|
Citat:
Jag sprang undan, för det var fan inte roligt att se tre poliser vänd mot en som var beredd att dra vapen. :scared: Dessutom var det en lekplats med småbarn bakom den vägen jag och Hasse spärrade av. Vore in så skoj om rånaren kört in bland dem med fart. |
Vilket drag! :kaffe:
|
Du skulle ha dragit upp tröjan och visat brösten för honom. Inte den virile manlige polisen alltså, utan rånaren..
Han hade bergis vält med mopeden. |
Du kunde ju ha tipsat polisen om att skurken såg ut som CodeMAN! Han hade nog älskat om piketen, med en massa stiliga muskelmän, sparkat in hans dörr och gjort en deep cavity search på honom. :whistle:
|
Citat:
Jag väntar fortfarande på dem, men de kommer aldrig... :mad: |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson