![]() |
Bra halvfabrikat?
Jag är i princip emot halvfabrikat och allt vad det står för, men ja vad gör man, ibland är man lat eller har bara en mikro att laga i etc.
Här ger vi tips på bra halvfabrikat och färdigrätter. |
Pyttipanna köper jag alltid på påse. Gott ju.
|
Gorbys eller Billys kan jag sätta i mig någon ibland. Gäller det Billy tar jag helst pepperonin, gorbys den med tex-mex smak.
Annars har en och annan Dr. Oetkers mozarellapizza slunkit ned, men jag kryddar den lite extra och slänger på salami innan gräddningen. Bongs köttsoppa är helt okej, sedan köper man väl en och annan ärtsoppskorv. Vet inte vilken som är bäst bara. |
Citat:
|
Jag kör ravioli och pesto på burk. Säkert en massa andra saker också.
|
Citat:
|
Citat:
Fiskgratäng är nog den bästa snabbmatssorten som finns. Att man dessutom inte kan använda mikron för att tillaga den gör bara saken bättre. Färdiga köttbullar och "cevapcici"s går också att äta. |
Citat:
Jag har dock en micro med grillgaller ovanpå så det blir perfa. ICA:s duger men helst inte. Duger dock om man dränker det i citron. Fiskbullar går väl ned, men det får vara abbas. Båtmat. |
Soldatens Ärtsoppa med någon köttig och kryddig korv till och kanske peppar, senap, timjan, mejram... - suveränt! :wheelchair"
http://www.northerner.com/pic_large/soldatens.jpg |
Hmmm... massor av hel- och halvfabrikat konsumeras här men om jag kan rekommendera något särskilt? *tänker* Vet inte.
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson