![]() |
Dom tre roligaste svenska filmerna som gjorts
Visst finns det några pärlor även i den svenska produktionen även om dom är få. Min lista blir så här:
1. Vi hade i alla fall tur med vädret 2. Torsk i Tallin 3. Att angöra en brygga Vilka svenska filmer har gett dig mest skratt du kan minnas så här på rak arm? |
Jag förstår inte topic? Det finns inte 3 roliga svenska filmer.
:tihihi: |
Jag tycker Pensionat Paradiset är vansinnigt rolig. :skamsen:
|
Skådespelaren Thor Modén känner man ju till... Vilken för tankarna till filmen Pensionat Oscar som ju också har sina höjdpunkter.
Min lista på långfilmer: Att angöra en brygga, Picassos äventyr och den alltid lika underskattade Zingo. |
Zingo är utan tävlan den roligaste svenska filmen som gjorts uttryck som Bingo in the pussy använts flitigt i min närhet.
|
Detta är en kul svensk långfilm.
http://www.youtube.com/watch?v=IxC2yRGnOgk Ja, jag vet. Det är ingen riktig långfilm, men kul, det är den. /VV PS Varför funkar inte [ y o u t u b e] länk [ / y o u t u b e ] ??? PPS Ett förstainlägg gott som ett annat. Länken är ju trots allt förbaskat kul |
Den roligaste och bästa svenska film, även om den är kort, måste vara Potatishandlaren. Jag har nog sett den fem gånger och skrattar lika galet varje gång när dom fastnar i den hembyggda soffan och pappan står brevid med ett lurigt leende på läpparna. :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Thor Modén ("Don Carlos") sjunger "en äkta mexikanare" i Pensionat Paradiset.
Kolla in de där koljeögonen... :D |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson