![]() |
Silvererfiskar jag hatarndom
Tyvärr är dom snabba och kryper undan när man efter en längre tid tänder ljuset. Några tipps hur att bli av med kräken?
|
Tänd ljusen! :cool:
|
Håll gylfen stängd? :whistle:
|
Vi kan byta, du får mina tvestjärtar så tar jag hand om dina silverfiskar. :kaffe:
|
Men allvarligt hittade jag t.om en i taket i sonens sovrum. Så här snackar vi tydligen tredje världskriget i miniaityr. Jag mot silverfiskarna. :(
|
När jag hittade silverfiskar hemma hos mig ringde jag hyresvärden och han tillkallade Anticimex som kom hem till mig och sprutade någonting sen var dom borta ett år. Men sen kom de vidriga kräken tillbaka och då blev det samma procedur igen så där har det hållit på några gånger. Men det jag fick lära mig var att dom trivs i fuktiga utrymmen och lever på cellulosa så badrum är ett paradis för silverfiskar och har man en gång fått in dom kommer dom tillbaka.
|
Jag ringde till Anticimex en gång pga silverfiskar i badrummet.
De bara gapflabbade i örat på mig. - Muahahaha...de går inte att få bort. Så jag tände lampan istället. |
Citat:
|
Jag har för mig att jag hört ett råd om att hälla kokande vatten i avloppet.
Att de skatt mörda dem ett tag, innan de återuppstår. |
Kokande vatten mördar de mesta krypen och alla jävliga bakterier. Men det är svårt att hålla vattnet vid 100 grader när du häller ner det. :(
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson