Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Foliehatten (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Besök hemma? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=433)

CodeMAN 2008-08-18 12:30

Besök hemma?

Idag upptäckte jag två läskiga saker..

I morse ringde inte klockan, trots att jag hade slagit på larmet kvällen innan. Det visade sig att elkontakten som satt på klockan hade lossnat(!) under natten.

Jag ställde dessutom mobilen på dockan för laddning. I morse upptäckte att batteriet fortfarande var slut. Vid närmare titt så kunde jag konstatera att dockans kontakt i väguttaget hade lossnat!!! *kissar-i-byxan-smiley*

Så jag började undra om någon hade varit hemma hos mig och "lekt" lite. Hur ska man annars förklara strul med två elkontakter samma natt?

Har liknande hänt dig? Kanske möbler som byter plats, eller prylar som dyker upp/försvinner? Berätta...

Kickan 2008-08-18 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 12813)
Har liknande hänt dig? Kanske möbler som byter plats, eller prylar som dyker upp/försvinner? Berätta...

• Det har faktiskt varit en konstig grej med min mobil: larmet (väckarklockan) har slutat fungera.
  • Kom hem efter en resa igårkväll, och en automatsäkring hade löst ut. Det enda som hängde på den kretsen var en stor fördelardosa (till mina datorer) som jag hade stängt av, kretsen var alltså helt obelastad. :o
=>något konstigt, elektriskt, är i görningen...

Mröff 2008-08-18 12:37

Det var sannerligen läskiga saker, som måste utredas. Kanske dags att ta fingeravtryck eller ha en observation om vad som händer med klockan/mobilladdaren flera nätter.

Själv har jag råkat ut för ett väldans mysko fenomen nyligen. Det ringde fyra mobiltelefonsignaler inne i min säng, även fast mobilen inte var där, och ingen annan mobil kunde tänkas vara inne i sängbotten. Har dock inte utrett frågan närmare då det skulle innebära att meka sönder hela sängbotten och sovmadrass.

Vet ngn om det finns någon slags utrustning för att kontrollera om avlyssingsapparatur gömts i sängar?

Händelsen inträffade efter jag varit bortrest, så ev. avlyssnande instanser har haft över en vecka på sig att meka med avlyssningsinstallationer.

Kickan 2008-08-18 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 12813)
Idag upptäckte jag två läskiga saker..

I morse ringde inte klockan, trots att jag hade slagit på larmet kvällen innan. Det visade sig att elkontakten som satt på klockan hade lossnat(!) under natten.

Jag ställde dessutom mobilen på dockan för laddning. I morse upptäckte att batteriet fortfarande var slut. Vid närmare titt så kunde jag konstatera att dockans kontakt i väguttaget hade lossnat!!! *kissar-i-byxan-smiley*

Så jag började undra om någon hade varit hemma hos mig och "lekt" lite. Hur ska man annars förklara strul med två elkontakter samma natt?

Vid ny genomläsning ser jag att dina "fenomen" båda två kan hänföras till att du varit upp och snubblat kring lite klumpigt på natten. :tjurig:

Mina däremot....

Mröff 2008-08-18 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 12820)
Vid ny genomläsning ser jag att dina "fenomen" båda två kan hänföras till att du varit upp och snubblat kring lite klumpigt på natten. :tjurig:

Mina däremot....

Ditt fenomen kan bero på att du har ett skitmärke på din telefon.

Mina problem däremot.....

Birger 2008-08-18 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 12822)

Antyder du att han använder sin telefon som butplug, eller hur skulle annars skitmärket komma dit?

CodeMAN 2008-08-18 12:57

Jag tror att stora saker är på gång.

När jag upptäckte problemen med kontakten så bestämde mig för att starta en tråd här om dem. Så snart jag kom till jobbet så hade jag glömt vad jag skulle starta en tråd om:

http://www.obsklassen.se/showthread.php?p=12784

Det är ju delvis mitt fel, iom jag inte har skyddat mig mot tankeraderingar, men hur i helvete kan allt detta hända samma dag????

Kickan 2008-08-18 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 12822)

Hallå, det ena problemet beror på det, ja.
Men hur kan en säkring i hemmet 220-voltsnät gå, när uttaget är obelastat? Det måste vara någon(/något:o) som tankar energi från bortresta hushåll...

Apropå dina egna små obervationer (:whoco5:) så ligger det ett musbo i sängen förstås.

Mröff 2008-08-18 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 12826)
Hallå, det ena problemet beror på det, ja.
Men hur kan en säkring i hemmet 220-voltsnät gå, när uttaget är obelastat? Det måste vara någon(/något:o) som tankar energi från bortresta hushåll...

Apropå dina egna små obervationer (:whoco5:) så ligger det ett musbo i sängen förstås.

Det där med säkringen är förstås en lite klurig fråga. För oss inom UFO-branschen är det emellertid infeså svårförklarat. Det kan helt enkelt varit så att du haft besök av varelser från andra planeter. Det brukar påverka elektricitet på det sättet du beskriver, bl.a. lär ett sådant besök ha slagit ut tre kraftstationer i Mexico City.

Joho du...musbo....när har möss börjat låta om mobilsignaler...:mad:

Kickan 2008-08-18 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 12830)
Joho du...musbo....när har möss börjat låta om mobilsignaler...:mad:

När man sätter sig/lägger sig på dem :p

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson