![]() |
Stereotyper i filmer
Japp...så här är det på alla psykavdelningar.
Frågor på det? |
Jag orkar inte leta klipp, men vill du ha en amerikansk finansiär till en film måste du se till att de kvinnliga skådespelarna tillämpar följande regi:
rättmätigt uppbragt:
Glad överraskning:
|
Finns det monotyper i filmer? :unsure:
|
Jag vill ha fler stereotyper, ge dem till mig!
Christer kan få ge en monotyp... |
Bögar & flator:
- Bögar är såinihelvete fjolliga, det är ju det som utmärker dem som homos. De läspar, eller pratar konstigt på ett annat sätt. - Flatorna är enbart butchar, det finns inga feminina varianter. Åker de inte hoj så ser de ändå ut som killar. En del kan slå käften på folk. Eller nåt, kunde inte komma på något bättre. |
Håller inte med om bögstereotypen. Så HÄR ser den ut:
Bögen är utan undantag den tvålfagraste skådisen i filmen. Om den snutfagre killen inte är officiell bög redan när filmen startar, kan man räkna med att han kommer att "komma ut" under filmens gång. |
OK, jag kan rätta till det, var lite otydligt.
Alla bögar som arbetar med följande yrken beter sig som ovan: - Frisör. - Klädbutiksbiträde. - De flesta som jobbar med något konstnärligt (Kan han design? Han måste vara bög!). - ? Och alla killar är homofober, de hatar manlig beröring, och kan inte ens krama sina egna bröder. |
Barn är äckliga på film. Sitter stilla och ritar och säger ja mor, ja far.
Fyfan. |
Barn (småmaskuliner) har vanligen kepsen bak-o-fram och säger "I love you dad" frekvent. Dad svarar med att kärleksfullt buffa barnet med knuten näve.
|
Jag har minsann sett Children of the Corn.
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson