![]() |
Krånglar någon fortfarande med kontanter?
Själv har jag satt en gräns på 100kr innan jag ids plocka fram mitt bankomatkort. Det finns faktiskt folk som plockar ut pengar i bankomaten och betalar kontant. Själv undviker jag att betala med kort bara på nätet taxi och restaurangbesök. Hur "gammaldags" är ni andra?
|
Dagens lunch brukar jag oftast betala kontant då det av någon anledning går snabbare, till skillnad mot i affären då det tycks vara smidigare att betala med kort :unsure: . Jag betalar med kort på nätet om det är summor som understiger 1000 - 2000 kronor och företaget i övrigt framstår som seriöst.
|
Jag använder nästan aldrig kontanter om jag inte måste. Min 22-årige son plockar gärna ut pengar och betalar kontant. :rolleyes:
|
Använder sällan kontanter men de är bra att ha om man ska köpa nåt som man inte vill ska synas på kontoutdraget (delar konto med min man nämligen). :D
|
Kommer vi någonsin att få ett kontantlöst samhälle? Nu kan ju vilken snorunge som helst på moped vifta med en softairgun och puttra iväg med x antal miljoner nästan dagligen tyvärr. :unsure:
|
Kontanter sällan och ALDRIG i affärer som har sån där kopp där växelpengarna rasslar ut. Då kan jag betala en läckerolask med kort. Snacka om snuskigt, alla är där och gräver.
... knappsatsen för korten är nog kanske lite mindre äcklig...? |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson