Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Volvo 245 (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Vad är detta - till bilen kanske? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1390)

tokyo 2009-07-05 17:11

Vad är detta - till bilen kanske?
 
Vid första anblicken ser det ut som en plånbok men den har underlig form, är märkt General motors och har ett innanmäte som skvallrar om ett mer specifikt användningsområde. Kanske ska man lägga sin servicebok där? Cigariller?

http://i40.tinypic.com/2dv7alc.jpg

Sven Hedin 2009-07-05 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av tokyo (Inlägg 46046)
Cigariller?

Det är nog ungefär vad det är till för, ett cigarettetui för den bilburna moderna mannen. Köp dig genast en Opel Commodore-coupé från före 1970 och fyll upp med Pall Mall.

tokyo 2009-07-05 17:51

Cigaretterna måste varit smalare förr. Standardcigg passar inte riktigt.

En Opel säger du? Jag är mer för Citroën och Gauloises men jag får väl anpassa mig.

Fortune 2009-07-05 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av tokyo (Inlägg 46049)
Cigaretterna måste varit smalare förr. Standardcigg passar inte riktigt.

En Opel säger du? Jag är mer för Citroën och Gauloises men jag får väl anpassa mig.

Cigarriller är smalare än valiga cigarretter.

Sven Hedin 2009-07-05 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av tokyo (Inlägg 46049)
Cigaretterna måste varit smalare förr. Standardcigg passar inte riktigt.

En Opel säger du? Jag är mer för Citroën och Gauloises men jag får väl anpassa mig.

Absolut, kör på det, för förutom Vauxhall så var Opel det enda någorlunda sofistikerade som jag kunde komma på från GM-koncernen. Citroën rockar ju fetare än det mesta och för att skänka ytterligare tyngd bakom både dina och mina (mest dina) funderingar så bifogar jag följande jättestora bild. Vad killen har i kavajfickan det har vi ju redan fått svar på i tråden. :)

Spoiler:

tokyo 2009-07-05 19:44

Jäklar vad stiligt!

Fortune 2009-07-05 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 46052)
Absolut, kör på det, för förutom Vauxhall så var Opel det enda någorlunda sofistikerade som jag kunde komma på från GM-koncernen. Citroën rockar ju fetare än det mesta och för att skänka ytterligare tyngd bakom både dina och mina (mest dina) funderingar så bifogar jag följande jättestora bild. Vad killen har i kavajfickan det har vi ju redan fått svar på i tråden. :)

Spoiler:

En Vauxhall Viva hade vi när jag var barn. Häftig bil. Fast Kapitänen vi hade gjorde större intryck på mig. Den drömmer jag om fortfarande.


Var på träff förra helgen och såg denna skapelse:


Östen 2009-07-05 23:06

Testa med cigariller av märket Cortez, de är väldigt tunna.

Christer 2009-07-05 23:45

Nej nej och nej, Multifilter ska det vara - inget annat.

Sven Hedin 2009-07-06 08:20

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 46064)
En Vauxhall Viva hade vi när jag var barn. Häftig bil. Fast Kapitänen vi hade gjorde större intryck på mig. Den drömmer jag om fortfarande.


Var på träff förra helgen och såg denna skapelse:


Tjusig!
Men nuförtiden är en såpass lycklig bandom väldigt få förunnad. Själv fick jag under mina första levnadsår hålla tillgodo med en Renault 16.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson