Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Globetrotteri (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Vart styr du kosan på semestern? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1348)

Torsten 2009-06-06 13:50

Vart styr du kosan på semestern?

Själv lutar jag åt ett återbesök till Bornholm där det bara blev positiva vibbar förra gången jag var där. Eller kanske ett lite udda mål som Island med sitt annorlunda naturutbud? Eller varför inte slå på stort och besöka någon annan världsdel om kassan tillåter? Många frågetecken men visst är själva planeringen en av dom roligaste momenten inför resan.:kaffe:

Ulvena 2009-06-06 14:15

Jag åker till Turkiet i 2 veckor den 19:e juni. Första vackan ska vi segla katamaran och andra ska vi ligga på nån strand, vi har inte bokat något boende utan räknar med att hitta nåt bra när vi är där.
Ska bli skönt att komma bort ett tag. :)

Torsten 2009-06-06 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 45175)
Jag åker till Turkiet i 2 veckor den 19:e juni. Första vackan ska vi segla katamaran och andra ska vi ligga på nån strand, vi har inte bokat något boende utan räknar med att hitta nåt bra när vi är där.
Ska bli skönt att komma bort ett tag. :)

Är väl inte nya miljöer och länder lite vardagsmat för dig vad jag förstått? Kanske en sverigesemester börjar kännas t.om lite exotisk?:D

Ulvena 2009-06-06 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 45176)
Är väl inte nya miljöer och länder lite vardagsmat för dig vad jag förstått? Kanske en sverigesemester börjar kännas t.om lite exotisk?:D

Jag har inget emot Sverige om det är fint väder, jag bor dessutom ute i skärgården men jag älskar att resa, så andra länder lockar alltid.
Dessutom gillar jag Turkiet, har varit där flera gånger.

Fortune 2009-06-06 15:27

Nu är det där konstiga ordet på tapeten igen. Sems....smes...semester...Har ingen aning om vad det är. Jag stannar i vilket fall hemma och håller ställningarna i sommar medan sönerna drar till Thailand om två veckor. Med skräckblandad förtjusning ser jag fram emot att få vara alldeles mol allena i två veckor. Hoppas att jag kan hålla oron ifån mig bara.

Sven Hedin 2009-06-06 18:33

Jag skall åka till Narvik och titta på krigsminnen.

Mröff 2009-06-06 18:40

wow...

jag har inte bestämt något ännu. Kommer förmodligen vara trött som alla andra somrar hittills. Jobbar till mitten av juli också...

Östen 2009-06-06 18:45

Jag har också tänkt styra kosan norrut, tänkte besöka Dalarna, Jämtland, Höga kusten och kanske lite mer.

CodeMAN 2009-06-06 19:16

Förra året åkte jag till Köpenhamn med hojen, dvs. Nynäshamn - Gotland - Oskarshamn - Malmö - Köpenhamn, och tillbaka.

I år har jag ingen hoj, bara en EU-moppe som går i 70 km/t max. Jag kan nog åka till Oskarshamn via Gotland och tillbaka, men enbart Oskarshamn - Malmö skulle ta 4 timmar.

Min rumpa orkar inte så långt.

Ulvena 2009-06-06 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 45178)
Nu är det där konstiga ordet på tapeten igen. Sems....smes...semester...Har ingen aning om vad det är. Jag stannar i vilket fall hemma och håller ställningarna i sommar medan sönerna drar till Thailand om två veckor. Med skräckblandad förtjusning ser jag fram emot att få vara alldeles mol allena i två veckor. Hoppas att jag kan hålla oron ifån mig bara.

Det där kommer bli jobbigt Fortune. :yes:

Alla våra barn ska med till Turkiet, blir förmodligen sista semestern ihop på väldigt länge men jag är så glad att de fortfarande vill följa med oss.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson