![]() |
Är det mycket mobbing och utfrysning på din arbetsplats?
Har du själv blivit drabbad eller någon du känner? Har inte själv blivit drabbad men tyvärr sett andra bli det. Och tyvärr är det oftast arbetsplatser med många kvinnor som leder mobbarligan. Har du känt dig utfryst eller mobbad på någon arbetsplats?:kaffe:
|
Nix! I byggbranschen är det raka rör som gäller :yes:
Trivseln är hög i byggbranschen och sjukfrånvaron låg. Det finns ingen riktig grogrund för mobbning i byggbranschen med ett undantag. Jargongen kan vara ganska rå och den passar inte alla. Det finns också män av den gamla stammen som inte vill ha kvinnliga chefer och har samarbetsproblem med kvinnor, men de är på väg bort från branschen. |
Nope, har aldrig varit utsatt såvitt jag vet. Iof är jag en sån som det bara rinner av. Så länge jag vet vad jag gör så är det inte så jäkla noga vad andra tycker och tänker och vill dom prata så låt dom. :rolleyes:
|
Aldrig. Det skulle jag aldrig tillåta - med risk att hamna utanför själv.
|
Ja, det förekommer. De gånger jag har bevittnat det så säger jag ifrån, får jag höra talas om det har jag pratat med "mobbarna" eller faktiskt gått till chefen - det är sällan den som blir utfryst vågar säga ifrån.
Vad gäller mig själv har jag aldrig märkt av någon mobbing eller utfrysning, så om det förekommit har det inte fungerat. |
Jepp, det förekommer. Just nu är det min ytterst labila chef som står för mobbandet. Sen finns det en person som är utfryst, tragiskt men det kommer att bli ändring på det när ny chef tillträder. En mycket komplicerad historia egentligen där allt gjorts helt fel. Den som är utfryst är alkis men nekar självklart till det och chefen anser inte att där finns något problem. Alla andra ser problemet... Jag menar, hur mycket ansvar och hur många rätt och vilken närvaro kan man räkna med om någon med alkoholproblem hålls om ryggen istället för att ställas mot väggen och ges vård?
Sen finns det diverse mindre kontroverser och konflikter som bygger på avundsjuka och pengar och som involverar hel- och halvpsykopater. Det vanliga alltså. :tunga: |
Citat:
|
Citat:
Men som sagt. När det blir chefsbyte kommer det att hända saker. Framför allt blir det en annan person som kommer att få det arbetsledande uppdraget och alkisen kommer att släpas iväg för provtagning. Hon knaprar piller också. Jag har faktiskt varit i kontakt med personalavdelningen och uppmärksammat dem men det verkar inte som att de kan göra något? Vi har en märklig organisation på mitt jobb. |
Och tycker du ändå att det är OK att frysa ut en person som behöver hjälp? Att hon "knaprar" piller hur vet du det? Luktar unket om den arbetsplattsen tyvärr.
|
Oh ja, på min arbetsplats så mobbar vi och baktalar friskt. Vi fryser ut folk och försöker på alla sätt få dom att må dåligt eller åtminstone framstå i dålig dager. Senast så hade vi en chef på hyggligt hög nivå som vi lyckades göra livet surt för och innan det så var det en vanlig hårt arbetande kille som inte heller platsade i gemenskapen. Mobbingen, trakasserierna, ränksmideriet, de ibland rent fysiska övergreppen, skitsnacket och skvallret fyller en viktig funktion, och nu är vi som bäst igång med att ta itu med halvidioterna som stod upp för den nu utsparkade fåntratten. :yes:
Edit: Jag tror förresten att han gå arbetslös nu... |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson