Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Globetrotteri (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Om du fick välja fritt resmål (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1262)

Torsten 2009-04-17 22:41

Om du fick välja fritt resmål

Och dessutom betalar någon annan kalset vart bär kosan? Själv tycker jag att New Zealand verkar lockande men vart reser du om du själv får välja?

Sven Hedin 2009-04-18 00:09

Bouvetön i sydatlanten. Japp, jag är helt allvarlig.

CodeMAN 2009-04-18 00:37

Krysning till Karibien, utan tvekan. Mycket pretto, jag vet, men det är ju inte jag som betalar... :D

Svimfärdig 2009-04-18 01:03

Cooköarna och jag skulle ta en enkel biljett (packa ner mina katter och min dator bara). Odla gräs och bli än mer pantad i huvudet. :p

Gullan 2009-04-18 05:19

Varför inte Nordvietnam? Den sista helyllediktaturen.

Sven Hedin 2009-04-18 06:13

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 42787)

Finns verkligen Nordvietnam nuförtiden? Nordkorea kan jag gå med på som föremål för en sån här exklusiv drömresa, men... Näää, Hanoi och FNL är inte vad det har varit.

Kickan 2009-04-18 08:05

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 42787)

Gullan, jag måste få veta: är du uppe vid femtiden en lördagmorgon för att du inte gått och lagt dig, eller för att du redan vaknat? :p

Mröff 2009-04-18 09:01

Dessutom uppe vid den tiden och längtar efter att bo i en diktatur....:D

I det sammanhanget måste jag nästan slå ett slag för militärjuntan, och då kan Burma (eller Myanmar som är det mer korrekta diktatoriska namnet) vara ett bra resemål.

Nordkorea är dock väldigt intressant eftersom det är en nekrokrati. Landets ledare har varit död ett bra tag nu.

Skall fundera var jag vill åka. :hmm:
Just idag är jag mest benägen att ligga i en säng hela dagen.

Gillar att ligga i hängmattor, så var skall jag åka? Det skall samtidigt vara ett lite knasigt ställe, som drar dit folk vilka gör lite roliga knassaker man kan skratta åt och diskutera.

CodeMAN 2009-04-18 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 42793)
Gillar att ligga i hängmattor, så var skall jag åka? Det skall samtidigt vara ett lite knasigt ställe, som drar dit folk vilka gör lite roliga knassaker man kan skratta åt och diskutera.

Du kan besöka Svimmis och mig på Cooköarna (hennes förslag var nog bättre :innocent:) och röka vårt egenodlat gräs.:yes:

Fortune 2009-04-18 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 42792)
Gullan, jag måste få veta: är du uppe vid femtiden en lördagmorgon för att du inte gått och lagt dig, eller för att du redan vaknat? :p

Hon hade vaknat, skulle visst ut på resande fot om jag fattade saken rätt. Men som vanligt så kan jag ha fått allt om bakfoten. Men annars brukar hon ju kliva upp vid den tiden.

Jag var också vaken då och hade gått och lagt mig en gång. :mad:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson