Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Volvo 245 (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Jag har länge funderat på... (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1050)

Sven Hedin 2009-01-24 11:45

Jag har länge funderat på...
 
...att starta en tråd där vi kan berätta och visa vad vi funderar på att skaffa oss för nya veteranbilar. Nu gör jag det och passa på att berätta att jag är vansinnigt sugen på en sån här VW 1500:



Jag har aldrig haft någon Volkswagen, det kanske inte alls är min grej, men sånt måste man ju ta reda på och då tänker jag göra det i sån är snygg vagn.

Mröff 2009-01-24 11:51

Det är en fantastisk modell.
Är själv uppvuxen i en VW 1600 Variant.
Den kallade vi "blixten". :proud:

Sven Hedin 2009-01-24 11:56

Tänk så mycket man kan ha gemensamt. Det är sånt där som i vuxen ålder skänker en person god smak och rätta värderingar. Det är alltså ungefär samma här: Under en period så åktes det mycket 1600 Variant hemma hos Hedins.

Edit: Du förresten, hur funkade värmen, minns du det? Räckte den till för klimatet där uppe? Jag är lite tveksam till luftkylda grejor.

CodeMAN 2009-01-24 13:35

Ett av mina ex (den danska) farsa ägde en VW1300 mjuktop (halv-cab, eller var det heter) som på bilden, när hon bodde i Istanbul:




Tänk dig sommar, sol, punk-musik, öppet tak... Vi åkte längst Bosporen fram och tillbaka... Aaah, minnen... :rolleyes:

Sven Hedin 2009-01-24 17:45

Jag kan livligt föreställa mig hur kul ni hade det när ni forcerade fram i eran elefantmödis-VW. :)

Sven Hedin 2009-01-24 18:37

Nu har det rört till sig väldigt, för om jag var lite tveksam till att skaffa Volkswagen så är det ingenting emot hur jag skulle känna inför att köpa SAAB... Det finns normalt sett inga SAAB:ar i min värld! OK, lite överdrivet kanske, men i mitt garage så finns det åtminstone inga, och att äga en känns om möjligt ändå mera främmande. Men så plötsligt idag så kom det över mig... :(


Undrar om det verkligen krävs skepparkrans, loafers och finska strumpor för att kunna framföra en sån här?

Mröff 2009-01-24 19:02

Jodå...när det väl blev varmt i 1600 blev det varmt.

Min första bil var en VW 1300...mycket fin bil.

Kickan 2009-01-24 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 35885)
Undrar om det verkligen krävs skepparkrans, loafers och finska strumpor för att kunna framföra en sån här?

Ja.

Östen 2009-01-24 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 35885)
Nu har det rört till sig väldigt, för om jag var lite tveksam till att skaffa Volkswagen så är det ingenting emot hur jag skulle känna inför att köpa SAAB... Det finns normalt sett inga SAAB:ar i min värld! OK, lite överdrivet kanske, men i mitt garage så finns det åtminstone inga, och att äga en känns om möjligt ändå mera främmande. Men så plötsligt idag så kom det över mig... :(


Undrar om det verkligen krävs skepparkrans, loafers och finska strumpor för att kunna framföra en sån här?

Säkerligen :)

Östen 2009-01-24 20:38

Jag är förresten lite sugen på att köpa en DAF, kanske av nostalgiska skäl. Mina föräldrar hade ett par såna när jag var liten, först en vit halvkombi och några år senare en blå Marathon sedan med vita stripes, en riktig dräpare med 57 vilda hästar under huven :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson