![]() |
Försvunna grejor..
Jag sitter just och läser om första världskriget, där hade många officerare en kalfaktor med sig som t.ex. bar bagaget, fixade bekväma sovplatser och utförde en butlers sysslor.
Var har dessa försvunnit och varför? På det arbete jag hade innan jag blev sjööök, så hade man förr en personlig sekreterare. Det hade minsann inte jag...bara för att jag är född för sent. :mad: /gråter över svunna tider. |
Jag hade velat ha en butler en som hette Nestor eller Desmond som betjänterna hette i Tintin och Rip Kirby.
Jag tror jag hade kunnat leva med att ha en betjänt faktiskt. |
Citat:
|
Alla gamla butlers sitter på kåken. Det är ju alltid de som mördar folk, vet ni väl. :rolleyes:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Det var tider det. *drömmer mig bort* |
En provsmakare då? Så man inte riskerar att äta sig mätt på något som inte är gott.
Sen hade jag gärna haft en body double som kunde shoppa trendiga outfits, som garanterat passar mig. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag dödade min kalfaktor Reuben så sent som i höstas.
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
:skamsen: |
Citat:
Var det pga av matljug för i såna fall hoppas jag att det var långsamt och under vidriga plågor. |
Citat:
Citat:
|
Rätt åt honom den glupske fan.
|
Jag tycker det behövs fler sådana där tjänster för oss som är förmer än andra...:proud:
Då skulle arbetslösheten sjunka, när jag får arbete...:unsure: På en anställning kunde jag då bidraga till två anställda. Inte illa. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson