![]() |
Hur ser er stake ut?
Nu är det snart första advent och då skall alla medlemmar på obsklassen ta fram sina adventstakar.
Vad har ni hemma? Jag kommer publicera en bildkavalkad för er på söndag, eftersom jag är traditionell och inte tjuvstartar. |
Jag har en massa stakar. Är du ute efter elektriska eller självaste Adventsstaken eller stakar i allmänhet men en eller många armar? Räcker en liten ljuslykta?
|
Jag ska julpynta i morgon, mycket stakar blir det då. :D
|
Jag vill se alla stakar med tillbehör...:kaffe:
Minsta lilla tomtenisse skall med. På söndag får man äntligen lite stake..:tihihi: |
Citat:
:D |
Jag har insett att en och annan stake måste gnidas ordentligt. :yes: Särskilt de i bara mässing
|
Min stake har färgade kulor. :proud:
|
Brukar vara granen som har färgade kulor i grenen. Eller var det grannen? :hmm: Frågan är om vi verkligen tror på det såsen? Bildbevis kanske? Tror att Mröffan skulle uppskatta det. :yes:
|
Citat:
|
Ser man på. Även Ulvena uppskattar bilder.
Jag tror till och med att det är stakbilder som efterfrågas här. Ser ordet bildkavalkad i trådstarten. |
Såsen har påstått så många saker om sina kulor.
Fyrkantiga, olikfärgade, hängiga etc etc. Jag vet inte riktigt vad jag skall tro. Nu är det upp till bevis...just en bildkavalkad behövs. :cool: |
|
Citat:
|
Citat:
:tihihi: |
Nu har jag fått upp tre stakar...det ni....
snart kommer bilder... |
Mångarmad och svart, jag har dessutom snott den på jobbet...
|
En av mina stakar är minst 30 tum lång...:whistle:
RÖD Bred rot och avsmalnande upptill. |
Jag har ingen stake. :innocent:
|
Citat:
|
Citat:
Du kommer bli avundsjuk eller få mindervärdeskomplex...:tihihi: |
Nej då, jag är icke avundsjuk. jag håller igen på julpyntandet, men jag ser gärna bild på praktstaken :)
Förresten, är inte julgranarna underbara efter nyår när man kan dra fingrarna längs grenarna och höra barren klirra mot parketten? Det om något är en gammal julfavorit från barndomen. Slår nog både julmust och bengt feldreich... |
Jag har som bekant två stakar...
|
Jag var just ute i garaget för att sätta upp den lubricerade specialstaken som jag alltid brukar ha där ute. Men den var borta! Det är skitkonstigt. :mad:
|
Citat:
Spöken... |
Gud vad ni håller på! JAG SAVAR SÖNDER OVAH HERE! :crybaby:
Btw, vägrar advent så det blir inga bilder härifrån. |
Men var är bilderna nu då? Jag ville ju se hur fint ni har gjort till jul :cry:
|
Oj, glömde bort.
Skall ta bilder i morgon med min lilla mobilkamera...:) |
Jag har en liten krokig rackare som kräver 230 volt för att komma igång. :evilgrin39:
|
:o
DEN vill jag se omedelbart. |
Citat:
|
Sov gott, staken...:pash:
|
Citat:
|
Jag levererar en stakbild i morgon. Jag råkar nämligen vara hemma p.g.a. en diffus sjukdom och har gott om tid till sånt...
|
Citat:
|
Jag min knasluva har slarvat bort mina ljusstakar och har letat i hela lägenheten efter dem :skamsen:
Jag ska gå ner i källaren i morgon och se om de är där nere :detektiv: |
Citat:
|
Mröff din knasboll, nu har du ju glömt lägga upp bilderna på dina ljusstakar igen :peka:
Själv har jag letat efter mina men hittar de inte, de måste ligga i någon låda någonstans men kommer inte ihåg vart:( |
|
Här är min julstake. :kaffe:
Spoiler:
|
Lube?
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson