![]() |
Rappkalas.
Här postas det rapping.
Lyss till dj quik's galet tighta "berättar-flow". Souldamen i refrängen går inte heller av för hackor. |
Jaha, jag som trodde det vankades smisk. :(
|
Ogudaktig musik, det är vad det är! :bibel:
|
Citat:
Dj Quik - Til' Jesus Comes |
Citat:
|
Citat:
Kolla längst upp i browsern. Han spelar Cypress hill nu. Bra pojk. :yes: I aint goin out like that I aint going out like thaaaat! |
Citat:
|
Citat:
Jag lyssnar faktiskt och det verkar som att skivan har hakat upp sig. Hoppas på att få höra Elbastardo himself. :evilgrin39: |
Christer jag ser att du har mycket bra smak. Dansbandsmusik är soulmusiken och hambons "love child". :)
Du har föresten inte funderat på att byta nick till "ChristerN"? Det skulle kännas bättre tycker jag, och Jesus skulle bli glad. |
Citat:
|
Jag är lite förtjust i rap från sydstaterna med socialt pathos. Här är en av föregångarna.
|
Snoop Doggy Dog reat. Robyn (ja den svenska!):
Den enda rapplåt jag klarar av. |
Två grymma låtar där men jag föredrar snoop utan Robyn faktiskt.
|
Killer Mike ft. Ice Cube - Pressure
Citat:
|
Fyfan va grymt!
Har inte hört den innan. Fucking killer. |
Fan vilken tur att jag inte är Mod i det här underforumet. Hade låst tråden dirrrrrekt! :tjurig:
|
Jag har under stundom funderat kring varför hårdrocksdiggare så ofta hatar hip hop, soul och RnB medans de som föredrar dessa genrer oftast kan uppskatta även hårdrock. Min teori går ut på att hårdrocksdiggande människor är mer snäva i sin förståelse av musik.
De är fixerade vid en uttrycksniche och saknar förmåga att se det omgivande ljudlandskapet. En person med försmak för "svart musik" kan också uppskatta hårdrockens "driviga" men okomplexa rytmmönster medans hårdrocksdiggarna är okapabla att registrera den svarta musikens medryckande egenskaper. Dess rytmmönster vilket vi ju kallar funk. |
Nej jag hatar inte. 99,9% av den stilen passar inte mig smaken bara. Jag gillade det inte innan jag snöade in så hårt på metal.
Ska inte sabba festen. YO DJ! Seså, kalasa vidare nu. :yu: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Haha.
|
Dead Prez från Florida är också en av mina favoriter.
|
Ol' Dirty Bastard! Hmm kunde inte lägga upp videon i inlägget, någon som vet vad felet är?
http://www.youtube.com/watch?v=G_tWvlicMQw |
Citat:
G_tWvlicMQw <---Spara den snutten, markera och klicka på YT-knappen. Grym låt för övrigt. Han gick ur tiden alldeles för fort den gamle galningen. :( |
Tackar! Testar att lägga upp en video med den gamla räven KRS-ONE!
Testing: |
Fan erection, du har ju smak like what, som Stanley Sjöberg skulle sagt.
Props. Inget rappkalas är komplett utan en avrivning av Trouble Funks gamla dunderhit "Pump me up". När jag först hörde denna någon gång i mitten av åttiotalet så var det det fräckaste jag hört. Hip hop på farfars tid. Vi kör en liten Amphitheatre mix ifrån filmen Wild Style också när vi ändå befinner oss i geezerville. Grymt funkflow i rimmen som handlar om pitoreskt vardagliga spörsmål. :) Mina favoriter är Double trouble som dyker upp 5:20 in. |
I smell some sweet lovin mellan Erection och Kristen moral och etik.
Prince Rakeem är lite lite bättre på att rappa än sjunga.. :D |
Kanadickerna Swollen Members
Kalifornickerna Dilated People |
Citat:
De där senaste två låtarna är riktigt funkiga! Vore jag inte av ämbetet så skulle jag headbobbat men nu får det räcka med att rätta till slipsen i takt med musiken. |
Citat:
Här kommer en passande sång för den evangeliska pastorn, som säkert har kontakter i USA och stödjer "korståget". Från filmen Jarhead. Detta är ett klipp om "marines" och inte originalvideon. Roligt att ni camrunkat. :jackoff: Vem kom först? |
Citat:
Svaret var som vanligt kort och koncist och utan en massa krusiduller. En stark arm och en stark hand kan var man vara betjänt av i det dagliga församlingsarbetet. Hur skan du kunna leda flocken in i herrans hage med kraft och pondus om man hälsar dem välkomna med ett slappt och lealöst handslag? Vad gäller den allt för vanligt förekommande kulmen på dessa träningssessioner så var direktiven solklara. Att likt Onan spilla den gudomligaste av kroppens sekret på heltäckningsmattan under datorbordet kommer icke på tal! Varje ogudaktig polynering är en djävulsk salut till ära åt den mörke lorden. Ingen polynering skedde alltså från min sida vid detta senaste tillfälle men erections erection sprutade på något alldeles väldeliga. Faktiskt så till den milda grad att hans world wide web kamera till slut endast sände en mjölkigt dimmig representation av dekadensen. I mina bönemöten med J inflikade han föresten att i välsignad samvaro med sin äkta hälft så är det okej med lite sporadiska facials någon gång då och då för att piffa upp, men bara om det sker i en anda av gudshängivenhet och ömsesidigt samtycke. |
Bra låt föresten. Det missade jag totalt.
Enligt ryktesvägen så har jag föresten hört att Common har haft ett par samtal med denne artist för att få honom att tänka igenom sina texter. |
Det var betryggande att höra. Jesus är sannerligen en man med sunda värderingar som vägleder sina får handfast och omtänksamt.
Jag skall speciellt tänka på handslaget hos min församlingspastor, nästa gång jag tar del av det gudomliga kyrkkaffet efter den alltid lika upplyftande högmässan. Dags för lite Christian Rap eller Holy Hip Hop som det också kallas. |
Lite turkisk rapp:
Ceza (Straff) |
Inte helt oävet där Cody, men jag har för det mesta jävligt svårt för hip hop där Mc's låter som vilka jävla slynglar som helst. Det är ju populärt hos de svenska kidsen nu har jag förstått, men även utomlands.
Jag vill helst ha ett jävla OOMPH i artisteriet. Solklara personligheter som rippar micen. :yes: Jag hittade en grym mix av David Banners "Aint got nothing" idag. Fy fan vad tung den är. Orginalet - som jag också postar här för jämförelse - är ju mer åt det spexiga hållet och klämmigt som fan in it's own right. Jag fick hip-hop-orgasm när jag hörde den första gången, och i videon fick se slusken hafsa runt i hoodet allmänt pissed över golddiggers och annat löst folk som skall vara där och moocha så fort man dragit in lite stålar. Jag funderar på att posta texten och en YT-länk på spray date med ett avslutande "Kjam sötis" och se om någon brud nappar. Bitches get a boot, I ain't trickin all the loot / Sick of lyin to them hoes, I'ma tell 'em all the truth / A brother doin bad, buy your own fuckin drink / Get yourself up in the club, stop reachin for my bank / I'm a miser, that mean I'm tight as a jew / So if you're, lookin for love bitch you know what to do / Find a man, cause I ain't givin nuttin but dick / If you insulted? Grab your fuckin pussy and split! Now we can take a walk to my truck (BUT I AIN'T GOT NUTTIN) And I ain't tryin to say you're a duck (BUT I AIN'T GOT NUTTIN) And I ain't tryin to say you're a ho (BUT I AIN'T GOT NUTTIN) But bitch I'm doin bad and I'm broke (BITCH I AIN'T GOT NUTTIN) I'm on the grind ho (YEA!) I'm on the grind ho (YEA!) I'm on the gr- uh- gr- uh- gr- uh- gr- uh- grind ho (YEA!) And I ain't payin for shit, I'm on the grind ho (YEA!) I'm on the grind ho (YEA!) I'm on the grind ho (YEA!) Vad tror ni om den? Ärlighet varar längst! Jämlikt också, vilket ju ligger i tiden. Let's go Dutch liksom. (Orginalvideon som bland annat innehåller härligt ansvarslöst slabbedabbskap, tomma ATM's och omkullvälta trashcans har tyvärr försvunnit från YT.) Smaka nu på denna GRYMMA remix. Borta är spexandet. Borta är den klämmiga partystämningen. Det enda som kvarstår är good old thugged out southern bad ass-ness. *njuta* |
Senaste fyndet under min odyssé genom the döwdie seuth.
Hot Stylz - Lookin Boy Feat. Yung Joc |
Tjötar du med mej eller?
Let's go! Let´s Go-Lil Jon Feat Trick Daddy And Twista. Ibland glömmer man hur jävla grym tungvrickarförmåga Twista har. R%iktigt imponerande faktiskt. |
Haha, so true!
Back den ho's didn't want me, now I'm hot ho's all on me. Äh bjä bjä bjä fel fel bjä bjä bjäh...Ni vet hur fittan funkar lika väl som Mike Jones vet det. Vi snackar fakta. |
TYST!
Jag postar rapvideor här för helvete! Min nya idol. Kolla in Bart Simpson smycket. THE SEUTH NIKKAH! Some grimy ass shit up in there. Bleuw! |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson