![]() |
Boende för oss foliehattar
Tja, vad ska man säga om det här husets minst sagt väl tilltagna källare:
http://www.oneofakindhouse.com/ :) |
Här är några regler jag satt upp för att trivs som foliehatt med mitt boende.
- Inte bo i Amerika. De flesta utomjordingar verkar landa där och de mest besynnerliga observationer kring allt möjligt sker i det landet. För att inte tala om Mexico City som är ett stort NO NO. - Att med jämna mellanrum kontrollera lägenheten med specialutrustning (alla foliehattar vet vilken det är) så den inte är avlyssnad. - Gärna koppla ström till brevlådan, så att om någon otillbörligt tar i lådan skall det kännas för den. Rejält. Just brevinkastet är en svag punkt för alla foliehattar som bor i lägenhet. Finns det några fler tips? |
Citat:
|
En gång så blev jag satt i fyllecell tillsammans med en kille som jag inte kände så värst väl. Det enda jag visste om honom var att han var en kompis till en arbetskamrat och att han inte var riktigt som han skulle vara. Bland annat så var han en av grabbarna som verkligen skickade efter de där hundrapacken med kondomer för att få tillgång till de fyrfärgs samlagsmagasinen (det är alltså därifrån uttrycket kommer) som kondomgrossisten lockade med. Han hade även en annan kink och det var att pissa i folks brevlådor... Hans ordinarie kamrater hade en gång tröttnat på honom och ringt på dörren i vilkens brevinkast han just pissade som bäst. Dörren flög upp så att han kom i kläm mellan den och trapphusväggen, och herregud så mycket stryk han fick.
Jag tror att en anonym postbox är modellen för foliehattar. |
Citat:
Den ska igenspikas, punkt slut. |
Citat:
|
Citat:
Missförstå mig rätt nu, har inget emot räkningar, men det finns alla möjliga tokskallar (zigen..e, t ex) som skickar diverse pulver till höger å vänster: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=843198 Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Bra idé... http://i19.photobucket.com/albums/b2...os/Lighten.gif |
Citat:
|
Skulle man inte kunna börja med brevboxar i lägenhetsområden, som är anonymiserade utan enbart en kombination av symboler står på lådan (och naturligtvis kuvertet också).
Sitt namn säger man bara till närmast beröra som man har STORT förtroende för. De andra uppgifterna finns i superhemliga arkiv... Iofs skulle regeringen, Bilderberggruppen, G7 och andra mystiska sammanslutninga få mer kontroll då..genom de arkiven. .:scared: Någon som kommer på ett annat system? Och hur gör vi med internet? |
Ibland när man åker förbi större sommarstugeområden så har dom någonting som ser ut som utomhus-bostboxar. Det är nog ungefär vad det är också, men mera som boxar för post istället för vanliga postboxar. Undrar om dom fortfarande används, dom brukar vara ganska så rostiga, och ifall brevbäraren öppnar hela baksidan eller om han måste låsa upp femtio små luckor för att få in posten?
|
Det skulle kunna funka.
Brevbärare är iofs skumma. Tänk vilka informatörer de är eg. Har koll på all post som kommer till en. Undrar hur många som är rekryterade av alla dessa grupper som t.ex. G7. |
Jag gissar på att det är strax över hälften... Resten har sina egna små perversioner. En gång så hörde jag om en kille på Citymail som visst brukade olla alla brev till en uppgång där det var en lampa sönder i entrén.
|
Så man får inte bara post in i brevlådan utan även k*k....:w00t:
Skall kolla breven noggrant nästa gång. |
Jag kan ta jobb på firman som tillverkar gummeringen till dina frimärken och kuvert... :blush:
|
Citat:
Dessutom har de koll på vad du läser, t o m tidningar som "DAGEN".. :yes: |
Citat:
|
Citat:
|
När det gäller säkerhet för post osv ska man bo i lägenhet i Frankrike, de har inga postlådor i dörrarna och inga nummer på lägenheterna utan posten kommer till portvaktstanten som sorterar posten och hyresgästerna går till henne om de vill ha sin post.
Hon säger för övrigt inte vem som bor var utan håller statens representanter borta på olika sätt även genom att ljuga för dem om hyresgästen vill det. Alla fönster har även mörka fördragsgardiner så ingen kan se in men inne i rummet kan de vara blommiga och vackra. Ingen fransman litar på staten och dess skumma företrädare på alla nivåer utan utgår att alla politiker ljuger för sina medborgare och hade vi bara haft fransmännens misstänksamhet i oss hade samhället sett annorlunda ut på många sätt i Sverige. |
Jag har fått för mig att jag skulle trivas bra i Frankrike och efter din berättelse om portvaktstanten så är jag helt säker. Mörkläggningsgardinerna är också ett plus.
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson