Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Hus och Hem (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=53)
-   -   Hur ofta byter ni sängkläder? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=782)

Christer 2008-10-13 21:29

Hur ofta byter ni sängkläder?
 
Ikväll ska jag byta lakan i sängen. Det har väl gått...eh....tre veckor sedan sist. Åtminstone en vecka för länge.

Hur ofta byter ni sängkläder? :unsure:

Mröff 2008-10-13 21:31

Jag har också bytt sängkläder nyss. För mig var det nog två veckor sedan...

Östen 2008-10-13 21:41

Det varierar men jag kommer ihåg en intervju med Lennart Swahn för en himla massa år sen. Han berättade att han minsann bytte sängkläder var tredje dag...undrar vad han gjorde i dom? :unsure:

Sven Hedin 2008-10-13 21:47

Sen jag skaffade mig ett playsheet så går det ganska långt mellan gångerna.

Pomperipossa 2008-10-13 21:47

En gång i veckan.

skumrask 2008-10-13 21:49

Varannan vecka tvingar mig husan att byta. Fast egentligen hade jag hellre legat och gottat mig lite extra i avlagringarna.

Miriam 2008-10-13 21:50

När jag anser det behövs oftast en gång i veckan i bland var fjortonde dag.
Är jag jätteförkyld och febrig eller magsjuk varje dag.
Har det porrats intensivt byter jag också.

Mröff 2008-10-13 21:51

På den gamla goda tiden då det jämt var sperma i lakanen, fick de bytas flera gånger i veckan.

Christer 2008-10-13 21:54

Huvvaligen vad osedlig den här tråden blev; jag var ju bara nyfiken på frekvensen...

Men när isen nu är bruten om orsaker till bytet så kan jag nämna att förkylningar och dylika tillstånd alltid leder till nya sängkläder. Ibland bara örngotten, men då hamnar liksom i ofas, så då känns det bättre att byta rubbet. :)

Christer 2008-10-13 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 24523)
Sen jag skaffade mig ett playsheet så går det ganska långt mellan gångerna.

Bara att högtrycksspola av? :unsure:

Evert 2008-10-13 21:54

Byter ni sängkläder? :unsure:

Sven Hedin 2008-10-13 21:55

Bara med varandra.

Christer 2008-10-13 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 24542)
Bara med varandra.

Delad vårdnad. Så länge man håller tjejbacillerna borta, vill säga.

Sven Hedin 2008-10-13 21:57

Självklart!

Christer 2008-10-13 21:59

I lumpen insåg jag brutalt att det fanns folk som inte bytte förrän sängkläderna var helt svarta. Det var lite läbbigt faktiskt. I regel hade de efternamn som kunde kombineras med prefixet "gris". En Griskarlsson som utmärkt sig på det här sättet fanns på varenda kompani.

Fortune 2008-10-13 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av Evert (Inlägg 24541)
Byter ni sängkläder? :unsure:


Liiite oftare än du byter gardiner. :rolleyes:

Evert 2008-10-13 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 24554)
Liiite oftare än du byter gardiner. :rolleyes:

Men varför ska man byta sängkläder och gardiner egentligen? Jag förstår inte vitsen med det :unsure:

Mröff 2008-10-13 22:10

H Y G I E N

Fortune 2008-10-13 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Evert (Inlägg 24557)
Men varför ska man byta sängkläder och gardiner egentligen? Jag förstår inte vitsen med det :unsure:

Näe, jag förstår att du inte förstår men det gör inget för vi andra förstår. :p

Evert 2008-10-13 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 24559)
H Y G I E N

:unsure:

Mröff 2008-10-13 22:25

Hygien:

http://www.faktasamlingcbrn.foi.se/f...x/03051112.jpg

Sven Hedin 2008-10-13 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 24559)
H Y G I E N


Vad gör du i dina gardiner? :scared:

CodeMAN 2008-10-13 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av Evert (Inlägg 24557)
Men varför ska man byta sängkläder och gardiner egentligen? Jag förstår inte vitsen med det :unsure:

Ja, helt bisarrt egentligen.. :rolleyes:


Fortune 2008-10-13 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 24563)

Testa att lägga ute en tecknad serie. Då kanske t.om Evert förstår. :rolleyes:

Evert 2008-10-14 06:12

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 24565)
Vad gör du i dina gardiner? :scared:

Jag tycker de luktar gott när det sitter några års samlad stekos i gardinerna :unsure:

Gullan 2008-10-14 06:32

Som alla andra verkar det och lite beroende på omständigheterna. Eftersom vi sover med pyjamas går det max två veckor mellan bytena. Är det varmt och svettigt, oftare.

Men... hur snuskiga är ni _egentligen_? Hur ofta byter/kastar eller tvättar ni kuddar och täcken? Och dammsuger sängar och madrasser?

sås på slipsen 2008-10-14 08:21

Vi är jättesnuskiga och byter först när vi knullat lakanen så styva att de inte längre går att vika runt kroppen. I tvättstugan har vi en plåtknäckare för att få in skiten i tvättmaskinen. :kaffe:

Sven Hedin 2008-10-14 10:02

:lol:

Kickan 2008-10-14 10:16

De blir ju liksom utslitna och tunna så småningom, då är det dags att slänga dem och köpa nya.

Gardiner blir aldrig slitna, så de byter jag bara om jag börjar ogilla dem och vill ha andra.

Kickan 2008-10-14 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 24563)

Knulla i duschen i stället för på lakan? :blush:

Mröff 2008-10-14 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 24587)
Vi är jättesnuskiga och byter först när vi knullat lakanen så styva att de inte längre går att vika runt kroppen. I tvättstugan har vi en plåtknäckare för att få in skiten i tvättmaskinen. :kaffe:


:lol::lol:

Pics.

Sven Hedin 2009-02-12 14:30

Jag bytte igår. Bara så ni vet.

skumrask 2009-02-12 16:22

Så ofta jag får sällskap, typ

Sven Hedin 2009-02-12 16:28

Förr i tiden så brukade jag byta efter att jag haft sällskap.

Kickan 2009-02-12 17:05

Men det gör du alltså inte nuförtiden? :D

CodeMAN 2009-02-12 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 37465)
Men det gör du alltså inte nuförtiden? :D

Jo, han har nyligen haft sällskap: :kaffe:

http://www.obsklassen.se/showpost.ph...6&postcount=32

sås på slipsen 2009-02-12 17:29

Jag är gift sedan många år och känner alltså inte till sånt där.

Sven Hedin 2009-02-12 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 37465)
Men det gör du alltså inte nuförtiden? :D

Nej, inte sen jag skaffade ett playsheet.

Ulvena 2009-02-12 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 37468)
Jag är gift sedan många år och känner alltså inte till sånt där.

Sånt där som att byta sängkläder, för det gör din fru? :unsure:

Skulle du fråga Ulven har han inte en susning men han har ålagt mig att byta var 14:e dag, sen har han ingen aning om huruvida jag gör det eller inte. :D

skumrask 2009-02-12 20:44

Äh jag sover nästan aldrig hemma ändå ju som sagt så jag är nog inte kvalificerad att svara i frågan:D


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson