![]() |
Matlagning, bajs och spyor (frk)
När sonen var liten så fick han en plastbytta, en sån som man köper i set på IKEA, att kräkas i ifall han skulle vara dålig. Nu minns jag inte vilken det var, och alla är nog avända i matlagningen, men nog borde den väl vara ren vid det här laget? :unsure:
|
Så tänker jag också. Och om man skulle missa, så vadå?
Det skall ju ändå ner i magen (och ev upp) |
På tal om det... Har du hört när vi hittade en hel tunna bajs?
|
Nej, berätta :drool:
|
Citat:
Jag har för övrigt inte kräkts sedan 1998 ungefär. Men jag kan göra ett undantag för dig. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag kräktes inte mellan 1989 och 2004. Det var vinterkräksjukan som tog mig där, 2004. :( 1989 var det en saftig omgång Tequila... |
Sven Hedin lyckades skruva in en diskussion ang tsatziki på spyor. Grattis Sven till en ny trådstart i avloppsröret.
Samtidigt uppmanar jag alla att berätta historier om när ni spydde för Kickan skull. Hon älskar sådana skildringar...:besvarad: /Frk. |
Den är gammal men den är bra:
När vi var i Grekland så kom det ett par görtrevliga sydafrikaner (?) och bjöd mig på Ouzo. Jag stod och hängde i dörren in till en servering med min öl när bjudspriten dök upp, och när jag tog en stor klunk så vände det sig i magen och jag kastade upp precis när campingägarens sjuåriga dotter gick förbi. Så där splatt bara... Rakt i nacken. |
Jag kräks numera på kommando jag bestämmer mig för att kräks och så gör jag det.
Naturliga kräkreflexer saknar jag sen min tonårsbulimi. Men när jag var tonåring kräkdes jag på en tant när jag var skitfull på tåget mellan uppsala och knivsta. Sen kräkdes min kompis på samma tant en gång till när hon skulle hjälpa tanten att torka av sig. |
På samma resa som det där andra hände så träffade vi en otroligt snorkig tjej ifrån Göteborg. Hon satt där och var allmänt spännig och tyckte att det var SÅ pinsamt med fulla svenskar och att det var SÅ jobbigt att bo i centrala stan eftersom det ofta var sånt liv utanför Kåren och att raggarna och hårdrockarna brukade pissa i parken på andra sidan gatan där hennes föräldrars port låg. Sen så berättade hon att hennes pappa minsann hade en sån där ny 760 (det är alltså några år sen) men att hon inte tyckte att det var någonting märkvärdig med det. Hon ville bara nämna det så där i förbigående så att alla kring bordet skulle förstå att det minsann även förelåg ett parkeringsproblem när man hade en så ny bil. Måttet blev rågat när hon gjorde sig lustig över att vi fick åka buss två hållplatser eftersom spårvagnen inte gick ända fram till dörren. På SÅ sätt var det ju mycket bättre att bo på Götabergsgatan, så som hon gjorde... bla bla bla.
Herregud vad vi spydde i hennes port när vi kom hem igen... :tihihi: |
Citat:
|
Citat:
|
Jag åt oförsvarliga mängder med räkor och kräftor igår... Min mage är alltså i olag och jag kan nog komma att leverera en ganska så simmig röra om mindre än tio minuter.
|
Citat:
Citat:
|
Den här tråden innehåller ju inte alls sida upp och sida ned av de insinuationer och anspelningar som vi diskuterat till leda. Nej. Onej.
|
Citat:
|
Har du haft några sköna sessioner på muggen denna morgon skumrask?
|
Citat:
|
Oh ja! Medans jag höll på så var det ju alla tiders och det var nästan med sorg i hjärtat som jag tillslut tvingades inse att det inte fanns mer att pressa ut. Inget krystande i världen kunde hjälpa upp situationen och då så kom ju svedan... Det är ju samma fenomen som när man kliar sönder ett myggbett. :)
|
Citat:
|
Jävlar, vilken kombination; matlagning och bajs.. :rolleyes:
Tur att vi skaffade ett eget delforum... :p |
Min ena son hade en del problem med det där som yngre, han kunde hålla sig i veckor men när det sen kom.
Vet inte hur många gånger jag slagit sönder meterlånga stenhårda korvar mha. kemtvättsgalgar för att kunna spola på toaletten. Annars har jag också jobbat inom vården samt har 3 barn, bajs är rätt normalt och diskuteras faktiskt rätt flitigt här hemma. :skamsen: |
Jag kom att tänka på ytterligare en uppkastning som var ganska så spektakulär...
Under en spelning på ett ställe här i stan lyckades jag spy ner mig själv så till den milda grad att jag fick söka hjälp på en känd porrintitution som råkade ligga i närheten. Där inne så ljög ihop en historia om att jag hade bivit påhoppad av en okänd galning som hade kaskadspytt rakt över hela mig. Killen i kassan hjälpte mig att stoppa skjortan i en plastpåse och så fick jag se på gratis film medans min t-shirt som jag hade tvättat i ett av deras handfat fick torka lite. När jag tackade för hjälpen så bad jag honom spruta sånt där citrondoftande specialmedel på mig för luktens skull. Det var äkta sånt som dom brukade ha i runkbåsen berättade han... :yes: |
Icke att förglömma klassikern "jag går dit kuken pekar".
Citat:
|
Den står fortfarande, min maka skyllde på mens så det blev inget knulla innan hon gick till jobbet.
|
Citat:
|
Jag ska morgonbajsa strax. :)
|
Citat:
|
Jag var just på muggen och krystade batch 2 denna morgon. Lustigt det där, på helgen brukar jag alltid bajsa två gånger på morgonen. Den första omgången var gaska torr och fast medan den andra var rätt kletig och mer aromatisk.
|
Citat:
Hur ser din maka på ditt bajsande? |
Citat:
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson