Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Toastolen (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Matlagning, bajs och spyor (frk) (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=667)

Sven Hedin 2008-09-19 19:25

Matlagning, bajs och spyor (frk)

När sonen var liten så fick han en plastbytta, en sån som man köper i set på IKEA, att kräkas i ifall han skulle vara dålig. Nu minns jag inte vilken det var, och alla är nog avända i matlagningen, men nog borde den väl vara ren vid det här laget? :unsure:

Kickan 2008-09-19 19:31

Så tänker jag också. Och om man skulle missa, så vadå?
Det skall ju ändå ner i magen (och ev upp)

Sven Hedin 2008-09-19 19:34

På tal om det... Har du hört när vi hittade en hel tunna bajs?

Kickan 2008-09-19 19:37

Nej, berätta :drool:

skumrask 2008-09-19 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 20196)
Det är även viktigt vilken spann man använder. Om man vomerat i den kvällen innan kan den förtjäna en urskjöljning.
Likaså om man använt som nödtoalett för oväntade gäster man fått klämma in i ett rum.

Man kräks ju givetvis inte i samma spann som man lagar mat ur, vet du inte ens det mest elementära?

Jag har för övrigt inte kräkts sedan 1998 ungefär. Men jag kan göra ett undantag för dig.

Sven Hedin 2008-09-19 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 20200)
Nej, berätta :drool:

Jag startar nog en separat tråd om det. Den bör komma upp lite senare i kväll och heta någonting i stil med Hur mycket bajs har ni hittat på en och samma gång.

Mröff 2008-09-19 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 20203)

Jag har för övrigt inte kräkts sedan 1998 ungefär.

Det där vill jag nästan ha bevis för.

skumrask 2008-09-20 08:23

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 20241)
Det där vill jag nästan ha bevis för.

Hur skall jag kunna bevisa det? Jag kräks aldrig, inte ens när jag borde. Det får du ta utan bevis.

sås på slipsen 2008-09-20 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 20260)
Hur skall jag kunna bevisa det? Jag kräks aldrig, inte ens när jag borde. Det får du ta utan bevis.

Kan intyga att inte alla spyr så ofta.
Jag kräktes inte mellan 1989 och 2004.

Det var vinterkräksjukan som tog mig där, 2004. :(
1989 var det en saftig omgång Tequila...

Mröff 2008-09-20 12:08

Sven Hedin lyckades skruva in en diskussion ang tsatziki på spyor. Grattis Sven till en ny trådstart i avloppsröret.
Samtidigt uppmanar jag alla att berätta historier om när ni spydde för Kickan skull. Hon älskar sådana skildringar...:besvarad: /Frk.

Sven Hedin 2008-09-20 12:36

Den är gammal men den är bra:

När vi var i Grekland så kom det ett par görtrevliga sydafrikaner (?) och bjöd mig på Ouzo. Jag stod och hängde i dörren in till en servering med min öl när bjudspriten dök upp, och när jag tog en stor klunk så vände det sig i magen och jag kastade upp precis när campingägarens sjuåriga dotter gick förbi. Så där splatt bara... Rakt i nacken.

Miriam 2008-09-20 16:54

Jag kräks numera på kommando jag bestämmer mig för att kräks och så gör jag det.
Naturliga kräkreflexer saknar jag sen min tonårsbulimi.

Men när jag var tonåring kräkdes jag på en tant när jag var skitfull på tåget mellan uppsala och knivsta.
Sen kräkdes min kompis på samma tant en gång till när hon skulle hjälpa tanten att torka av sig.

Sven Hedin 2008-09-20 17:30

På samma resa som det där andra hände så träffade vi en otroligt snorkig tjej ifrån Göteborg. Hon satt där och var allmänt spännig och tyckte att det var SÅ pinsamt med fulla svenskar och att det var SÅ jobbigt att bo i centrala stan eftersom det ofta var sånt liv utanför Kåren och att raggarna och hårdrockarna brukade pissa i parken på andra sidan gatan där hennes föräldrars port låg. Sen så berättade hon att hennes pappa minsann hade en sån där ny 760 (det är alltså några år sen) men att hon inte tyckte att det var någonting märkvärdig med det. Hon ville bara nämna det så där i förbigående så att alla kring bordet skulle förstå att det minsann även förelåg ett parkeringsproblem när man hade en så ny bil. Måttet blev rågat när hon gjorde sig lustig över att vi fick åka buss två hållplatser eftersom spårvagnen inte gick ända fram till dörren. På SÅ sätt var det ju mycket bättre att bo på Götabergsgatan, så som hon gjorde... bla bla bla.

Herregud vad vi spydde i hennes port när vi kom hem igen... :tihihi:

Östen 2008-09-21 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 20677)
God morgon.
Jag har inte bajsat men har sprutångest.
Hunden har dock bajsat, under en buske.

Inga bilder? :)

Östen 2008-09-21 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 20676)
Vilken ämnesomsättning!

Vad äter du egentligen?

Jag åt bruna bönor och köttbullar till middag igår, det brukar ju sätta fart på magen. Fast nu dröjer det nog till kvällen innan det är bajsdags igen.

Sven Hedin 2008-09-21 10:45

Jag åt oförsvarliga mängder med räkor och kräftor igår... Min mage är alltså i olag och jag kan nog komma att leverera en ganska så simmig röra om mindre än tio minuter.

Mröff 2008-09-21 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 20683)
Jag åt oförsvarliga mängder med räkor och kräftor igår... Min mage är alltså i olag och jag kan nog komma att leverera en ganska så simmig röra om mindre än tio minuter.

Blir det uppåt eller neråt, eller båda delarna?

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 20679)
Inga bilder? :)

Glömde, men kan ta på nästa laddning. Vet ju var den första låg också.

skumrask 2008-09-21 12:56

Den här tråden innehåller ju inte alls sida upp och sida ned av de insinuationer och anspelningar som vi diskuterat till leda. Nej. Onej.

Sven Hedin 2008-09-21 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 20691)
Blir det uppåt eller neråt, eller båda delarna?

Nu har det liksom stillat sig och om ett par timmar så är jag säker mitt vanliga jag igen. Men du må tro att det var en hemsk upplevelse att gå på toaletten! Det var så där så det riktigt smärtade, ungefär som om någon stod och eldade med ett stort sotigt brännarmunstycke, och nu så svider det i hela röven.

Östen 2008-09-21 13:05

Har du haft några sköna sessioner på muggen denna morgon skumrask?

Östen 2008-09-21 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 20724)
Nu har det liksom stillat sig och om ett par timmar så är jag säker mitt vanliga jag igen. Men du må tro att det var en hemsk upplevelse att gå på toaletten! Det var så där så det riktigt smärtade, ungefär som om någon stod och eldade med ett stort sotigt brännarmunstycke, och nu så svider det i hela röven.

Även såna krystningar kan ha sin charm :)

Sven Hedin 2008-09-21 13:11

Oh ja! Medans jag höll på så var det ju alla tiders och det var nästan med sorg i hjärtat som jag tillslut tvingades inse att det inte fanns mer att pressa ut. Inget krystande i världen kunde hjälpa upp situationen och då så kom ju svedan... Det är ju samma fenomen som när man kliar sönder ett myggbett. :)

Östen 2008-09-21 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 20729)
Ja faktiskt, en herdestund fick jag mig faktiskt till livs, fast det är ju mer en kombinerad toa/dusch. Bakisknull är en lisa för själen. Bättre än lavemang, try it you'll like it.

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Det var längesen jag tog ett riktigt skönt lavemang men knullade gjorde jag i förrgår. Båda sakerna är ju trevliga på sitt sätt, svåra att jämföra dock :)

CodeMAN 2008-09-21 14:03

Jävlar, vilken kombination; matlagning och bajs.. :rolleyes:

Tur att vi skaffade ett eget delforum... :p

Ulvena 2008-09-25 19:53

Min ena son hade en del problem med det där som yngre, han kunde hålla sig i veckor men när det sen kom.
Vet inte hur många gånger jag slagit sönder meterlånga stenhårda korvar mha. kemtvättsgalgar för att kunna spola på toaletten.

Annars har jag också jobbat inom vården samt har 3 barn, bajs är rätt normalt och diskuteras faktiskt rätt flitigt här hemma. :skamsen:

Sven Hedin 2008-09-25 22:58

Jag kom att tänka på ytterligare en uppkastning som var ganska så spektakulär...

Under en spelning på ett ställe här i stan lyckades jag spy ner mig själv så till den milda grad att jag fick söka hjälp på en känd porrintitution som råkade ligga i närheten. Där inne så ljög ihop en historia om att jag hade bivit påhoppad av en okänd galning som hade kaskadspytt rakt över hela mig. Killen i kassan hjälpte mig att stoppa skjortan i en plastpåse och så fick jag se på gratis film medans min t-shirt som jag hade tvättat i ett av deras handfat fick torka lite. När jag tackade för hjälpen så bad jag honom spruta sånt där citrondoftande specialmedel på mig för luktens skull. Det var äkta sånt som dom brukade ha i runkbåsen berättade han...
:yes:

Mröff 2008-10-25 10:10

Icke att förglömma klassikern "jag går dit kuken pekar".

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 26038)
En sån underbar morgon, jag har bajsat, ätit frukost och diskat. Undrar vad man ska göra för roligt resten av dagen?

Kanske käka lämplig mat för att få en fin bajs-helg?

Östen 2008-10-25 10:13

Den står fortfarande, min maka skyllde på mens så det blev inget knulla innan hon gick till jobbet.

Östen 2008-10-25 10:18

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 26039)
Icke att förglömma klassikern "jag går dit kuken pekar".

Kanske käka lämplig mat för att få en fin bajs-helg?

Ibland kan jag känna att det fokuseras för mycket på bajs här. Tänk om det skulle gå långt att man tröttnar och helt enkelt inte tycker att det är roligt med bajs längre? Hemska tanke!

CodeMAN 2008-10-25 10:19

Jag ska morgonbajsa strax. :)

Mröff 2008-10-25 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 26046)
Ibland kan jag känna att det fokuseras för mycket på bajs här. Tänk om det skulle gå långt att man tröttnar och helt enkelt inte tycker att det är roligt med bajs längre? Hemska tanke!

Ja, fy fan. Det vore skit.:(

Östen 2008-10-25 10:26

Jag var just på muggen och krystade batch 2 denna morgon. Lustigt det där, på helgen brukar jag alltid bajsa två gånger på morgonen. Den första omgången var gaska torr och fast medan den andra var rätt kletig och mer aromatisk.

Mröff 2008-10-25 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 26061)
Jag var just på muggen och krystade batch 2 denna morgon. Lustigt det där, på helgen brukar jag alltid bajsa två gånger på morgonen. Den första omgången var gaska torr och fast medan den andra var rätt kletig och mer aromatisk.

Måste bara ställa en följdfråga:
Hur ser din maka på ditt bajsande?

CodeMAN 2008-10-25 10:52

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 26049)
Jag ska morgonbajsa strax. :)

Nu har jag bajsat klart.

Östen 2008-10-25 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 26070)
Måste bara ställa en följdfråga:
Hur ser din maka på ditt bajsande?

Ska jag vara ärlig så är det inget vi diskuterar så ofta i hushållet. Hennes bajs verkar vara nästan luktfritt, jag har nästan aldrig känt någon bajslukt när jag gått in på muggen efter henne.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson