![]() |
Fortune har stock i toan...Hjälp!.....(utbruten)
Jag har stopp i avloppet till toaletten och det är fan inte kul. :mad:
|
Citat:
Okej. Är du hård i magen? Hur känns det om jag säger katrinplommon? :) |
Citat:
Det är nåt fel på avloppet i hela området, det är jag helt övertygad om. Det händer nämligen ofta att vattnet stiger i toan, fast det rinner undan så småningom även om det tar tid men nu rinner det inte undan längre. Så vi får väl se när jouren har tid med mig. |
Citat:
Ja, jag kan nog inte hjälpa dig, är jag rädd för. :( |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Kanske kan man dra in också (som när du slangar bensin) så det blir utsug/insug. Lite spännande är det också att prova olika experiment med toarengöring. |
Jag kände att det behövdes en ny liten tråd i Avloppsröret.../fröken.:veryhappy:
|
Citat:
HAHAHAHAHA!! :lol: |
Jag är seriös JT.
Har du testat den metoden? |
Nix, men jag har en go historia att berätta sen när jag har lite mera tid. ;)
|
Allt med toaletter blir automatiskt skoj. :tihihi:
|
Citat:
Jemen eller hur? :rolleyes: Men nu rä det fixat. Jouren kom på, typ, noll sekunder och fixade det. :p |
Då får du faktiskt berätta på vilket sätt de fixade det.
Jag vill veta, om jag får stock här hemma. |
Citat:
|
Citat:
En sånhär? http://img.alibaba.com/photo/5055448...s_Enlarger.jpg |
Vi har ju eget avlopp som de kommer och tömmer när det behövs, typ en gång om året, när vi precis flyttat hit så beställde jag tömning samtidigt var det en artikel i lokaltidningen om hur en familj beställt tömning och de gjorde något fel så allt avlopp sprutade in i huset i stället för genom röret in i tanken på tömbilen.
Jag stog och kollade dem hela tiden och fick dem att lova att inte göra fel, fatta hur hemskt det skulle vara när det sprutar skit ur toaletterna. :blä: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Precis samma sak hände nämligen i en villa här i mina trakter för ett par år sedan och det huset fick visst rivas. Ragn-Sells lär ha pumpat in åtta kubik eftersom det inte finns något automatiskt frånslag på tömningen. Stor humor! :yes: |
Det här är en sann historia.
En väldigt otursföljd man har lyckats få hela grunden under huset fyllt med bajs. En ledning sprack, och det tog väldigt länge att sanera. |
Jag hade en idiot till chef en gång som skickade ut oss till en villa där det hade blivit stopp i röret precis där det går ut backen. Det var iofs ingen som visste det just då och tanken var väl att vi skulle fixa stoppet med slang och rensband, men ungefär där så tog allt det vettiga slut. Tanten som bodde i huset var lite lam och så där så hon gick aldrig ner i källaren, men där nere i så fanns det en toalett som ett halvårs bajsande och annat hade kommit upp ur. Det var ett ganska så stort hus och källaren var nog på en så där närmare hundra kvadratmeter, men det värsta var att den nu var full med ungefär trettiofem centimeter fekalieblandat vatten...
Vi blev satta på att tömma källaren med HINK OCH SKYFFEL! :mad: Det tog en hel dag att få ut allt det där och om jag hade haft en kamera så hade jag tagit en bild på klosettstolen där allt hade kommit upp. Det hade liksom bildats en hög pyramid upp ur den. |
Vi har delat avlopp med några grannar och en av dem fick upp skit i källaren. Inte så mycket men tillräckligt för att vi skulle ringa på extratömning. Det blev ett så kraftigt sug att allt vatten försvann ur vattenlåsen och det luktade fan i tvättstugan och vi kunde inte fatta varför till vi insåg detta... Det finns en dusch, ett handfat, en toalett, en ho och ett tvättmaskinsavlopp... Luktade inte särskilt fräscht där man ska ha rena väldoftande kläder. :mad:
Jag har försökt komma på vad en sån där pumpande gummituta heter men kommer inte på. |
Den kallas populärt för Negerkyss.
|
Citat:
|
Smock eller Smocken då? Gummismock eller vaskrensare kan nog också funka.
|
Citat:
http://www.beijerbygg.se/templates/B....aspx?id=10536 http://www.beijerbygg.se/ImageVault/...ltHandler.aspx |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Han hade fått stopp i sin toalettstol och när jag granskade eländet så såg jag att han måste haft stopp ganska länge och att han borde ha hört av sig innan det började rinna över kanten. Jag frågade honom ifall han hade haft någon sån där luktagott-grej hängd över kanten och ifall han möjligen hade försökt spola ner den, han nekade naturligtvis och jag förklarade att det var tur för honom det eftersom han annars mycket väl skulle kunna komma att få betala utryckningen ur egen ficka. Jag tog och skruvade loss toalettstolen och vräkte upp den på sidan. Där precis vid mynningen eller kanske egentligen i slutet på vattenlåset så satt den... Luktagottgrejen som han hade försökt spola ner när den var uttömd! -Vad fan är det här då, frågade jag med skärpa i rösten. -Fan den bryykar jy alltid gå att spola ner fan, sa killen med rodnad i ansiktet. Ja, jag tänker inte ta i den, sa jag och pekade menade på den nedbajsade plastgrejen som satt fast röret med en massa papper omkring sig. -Ta bort den! Han stirrade på mig som om jag inte var riktigt klok och sen så sa han att det inte var hans jobb och att det ju var jätteäckligt...Sen så gick han ut i köket och försvann. Då sträckte jag mig efter hans tandborste och rakade ut skiten med den. När jag var färdig så skakade jag av den och ställde tillbaks den på handfatet. |
Citat:
:lol: Priceless. :D |
Nu skrattade jag oxå. Det behövde jag verkligen :)
|
Hujja Janne det där var inte snällt men kul. En kompis till mig gjorde något liknande han lånade toan hos sitt ex tog den nuvarande pojkvännens tandborste och torkade bort rövsvetten med.
|
FETBUMP!
Hur gick det med stocken i toan? Satt det hårt? Krävdes det demonteringar och rensmaskiner? |
Det här var månadens bästa bump! Jag har precis garvat mig harmynt åt storyn med lukta-gott-grejen i toaletten. :D
|
Haha! Ja den var go den. Mirams rövsvett var heller inte så tokig.
|
Citat:
Han trodde att det var efter rusten och att hantverkarna hade hällt nåt i toan som inte skulle vara där och det i sin tur gör att papper och annat som man spolar ner i toan fastnar och släpper och fastnar och släpper och till slut fastnar det bara. |
Idag var det nära att gå illa på jobbtoan. I morse när jag satt där och läste och och kände korvarna närma sig mynningen så knackar det plötsligt på dörren och någon sa:
För helvete! Vi har stängt av vattnet, du har väl inte gjort tvåan! :scared: Så jag fick dra upp byxorna och traska vidare till en annan toa. Kunde det inte ha varit bra att sätta upp en lapp på dörren? :unsure: |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson