![]() |
disktraseproblemet.
Finns det ingen bättre stans än kranjäveln att hänga den?
Vad gör ni med era disktrasor? :unsure: |
Efter användning brukar jag ta sikte och kasta den i riktning mot diskhon, exakt position beror lite på hur pricksäker jag är för dagen.
|
Jag kör min mellan de två diskhoarna...så jobbigt att ha den på kranen för då skall den åka med hela tiden när kranen spolas till höger och vänster.
|
Citat:
Plus att den får allt möjligt skit på sig när man sköljer av något - luktar illa på nolltid. |
Citat:
Enkel metod men...- luktar illa på nolltid. :tjurig: |
Citat:
|
Jag diskar min trasa i diskmaskinen. Kan inte ngn händig filur konstruera en disktrasehängare. Det borde kunna bli en succe och inbringa några mille.
|
Citat:
Fast det kanske skulle se estetiskt oacceptabelt ut? :unsure: |
Citat:
|
Citat:
Fuck...naturligtvis hade ngn annan kommit på det. Men måste den vara så där hög? |
Citat:
Finns här: http://www.bluebox.se/showinfo.asp?i...isktrasa&visa= |
Det finns få saker som innehåller så mycket äckel som en disktrasa därför får den under inga förhållande hänga på kranen och sprida bakterier till vattnet. Dessutom har jag en så böjd kran att det inte funkar så bra.
Jag tvättar ur disktrasan ofta och byter ofta och sköljer ur noga. Sen ligger den i en liten hög på diskbänken. Tunna Wettex gäller för mig, de torkar rent effektivt och blir torra snabbt. Summa summarum. Disktrasan är inte ett problem. :) |
Kom igen nu, är det ingen här som stryker dem emellanåt? Särskilt Gullan verkar vara extra noga... :rolleyes:
Jag svarar som skumrask, mer än så krävs nog inte: Citat:
|
Citat:
Helt OT... men jag har handsprit ståendes på diskbänken. 80%-ig. |
Citat:
Bakteriedödande sprit är dessutom vansinne, du tar kål på de bra bakterierna plus att du skapar massa resistenta farliga. |
Citat:
|
Disktrasor är äckliga, jag brukar köra min i diskmaskinen då och då men den är ändå äcklig. :(
|
Citat:
|
Hemma har jag ingen disktrasa. På jobbet slänger jag dem så fort jag får se dem.
Disktrasor är bakteriehärdar. Punkt. |
Citat:
|
Citat:
Birger: Precis! Bakteriehärdar. :yes: |
Citat:
Det känns som om Gullan Använder ni bara en tvål en gång?:unsure: |
Man skall skölja trasorna i så kallt vatten som möjligt har jag lärt mig; tar du varmt så frodas de ondskefulla bakterierna.
|
Citat:
Absoluta nollpunkten? |
Då kan man ju lägga dem i frysen för några timmar.
|
Jag tror jag satsar på en bunke med flytande kväve.
Tror ni -196 grader hjälper? |
Men den blir ju så jävla hård när man skall använda den.
|
:lol::lol:
Kanske får man fina förfrysningskador också och måste amputera en hand. Doktorn: Hur har detta gått till. Mroeff: Jag skulle bara desinficera min disktrasa. Doktorn: Vad hände med disktrasan då? Mroeff: Den har det värre, blev bara ett pulver. |
Citat:
Edit Jahaaaa ni pratade om disktrasor ni :D |
Jag undar varför det alltid uppkommer diskussioner om snusk och bajs på detta forum.
Det står ju inte "forumet för dig som är lite extra kåt och bajsnödig" direkt. :rolleyes: Janne: Trasan ska få tina först fattaruväl. |
Snusk? Nu förstår jag inte :innocent:
|
Min trasa blev lite hård för en kort stund. :innocent:
|
Citat:
|
Haha...
Nu tycker jag vi tittar på hur de hanterar frågan på sjukhus. Inte sköljer de av de kirurgiska instrumenten i kallt vatten inte. Nä, en sådan här diskdesinfektor tycker jag alla borde ha hemma, till sina disktrasor. Med tillhörande kostym, för minimering av baciller. http://www.ken.se/products_pictures/27.jpg |
Men vaffan...DISKAR ni era disktrasor...? :o :unsure:
|
Citat:
|
Alltså, jag trodde aldrig att jag någonsin skulle fundera på att diska trasan, men ni alla kan väl inte ha fel?
*traskar iväg till köket och stoppar disktrasan i maskinen* |
Men fi faen så äckliga ni är!? :tjurig:
Man byter väl efter ett par dar, en vecka - eller?? På den tiden så hinner det väl inte bli överdådigt äckligt och om så vore så byts den väl ut; problem löst. Får skylla på min farmor som hävdade att man inte skall använda varmt vatten att skölja trasan i då bakterioluskerna frodas då. Vilket då självklart inte går att jämföra med att koka den - puckon.... Edit - får lite veckodags-trosor vibbar i denna tråd; när man upptäcker fel dag på trosan :p |
Citat:
Mina disktrasor åker tvättmaskin, jag har ett helt gäng i drift samtidigt. Då finns det alltid en ren. Disktrasor är egentligen en jättebra uppfinning som man kan använda till väldigt mycket. Jag har en i min tankväska som jag torkar bort vatten från hojen när den stått i regn, slår papper med hästlängder. När ungarna var små hade jag två disktrasor som jag torkade av dem med efter att de ätit själva... Blodpudding är rolig ätasjälvmat. Jag har även en disktrasa som jag torkar stekpanna och kastruller med. Självfallet inte samma som jag torkar bord, diskbänk etc med. Massor av olika. Fick jag "wackostämpel" nu? :unsure: |
Citat:
*springer till köket och plockar en ren disktrasa för hojen* Edit: Gud vad jag känner mig som en amatör när det gäller hojåkning. Måste skärpa mig... |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson