![]() |
Vilken stor grupp är dagen tillägnad? [Vänsterhänta /Mod.]
I dag uppmärksammas en stor grupp i Sverige. Någon som vet vilka?
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag är högerhänt.
|
Citat:
|
Enligt forskare är vänsterhänta i genomsnitt intelligentare än högerhänta och är ofta konstnärligt lagda. Men dom är också överepressenterade i gruppen homosexuella har jag läst. Jag är också högerhänt.
|
"Uppmärksamma vänsterhänta."
Fy fan vad fånigt. När ska de som kammar benan till höger få egen dag? :rolleyes: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Mindervärdighetskomplexen tvingar dem att söka tröst i en massa kufiska tester. Det är inget att bry sig om. :) |
Vänsterhänt. FIRA MIG FÖR FAN! Eller döda mig. Gör nåt!
|
Citat:
|
Ja som Totte sa...
Eftersom dom är lite oense så säger jag att dom som inte är ghey är bi. :whistle: Citat:
|
Slumptråd och lite mysko att jag startade den? Men till topic hur jobbigt är det att vara vänsterhänt i vanliga vardagen? Kan gissa att det är ett mindre problem eller känner ni er lite annorlunda ibland? Och isåfall varför?
|
Inga bekymmer alls. Vad skulle vara svårt? :unsure:
|
Om du hade spelat tennis hade du varit en plåga för tränarna.
"Ja barn nu ska vi träna forehand, vi spelar crosscourt forehand till varandra. Och du, Svimmis... Ehh... Du kan springa några varv runt banan medan vi håller på." Det är jättejobbigt att göra gemensamma övningar likadana för en grupp olikhändade individer i bollsportssammanhang :( För övrigt var min första puppy-love vänsterhänt. Hans tennisteknik var den mesta avslappnade och sexigaste i världen, tyckte jag :D |
Vänsterhäntas hjärna är spegelvänd = de är miffon...:peka:
|
Citat:
|
Jag har en kompis som har en syrra som nog är född så sent som 1963. Hon fick gå i specialklinik för att lära sig skriva med höger hand. Jag vet inte hur länge dom höll på med det där?
|
Citat:
|
Citat:
Ett missfoster alltså. :o |
Men hjälp så otäckt! :scared:
|
Citat:
Det mest imponerande jag har sett i den vägen är en lärare till mina barn som skrev förnamnet med vänster hand samtidigt som han skrev efternamnet med höger. |
Jag är en en ganska stor grupp så jag tänkte be att ni tillägnar dagen åt mig.
Det är jag faktiskt värd faktiskt tyvärr. :unsure: |
Citat:
*tänker på sås heeela dagen*:whistle: |
Citat:
:proud: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Har också funderat på att det som högerhänt känns bekvämast att bläddra bakifrån i tidningar. Så rent logiskt måste det kännas mer normalt att bläddra rätt dvs framifrån för en vänsterhänt?:innocent:
|
Citat:
|
Citat:
Mm. Jag har varit riktigt såsig hela dagen. :) |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson