Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Pics, pics, pics (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Vår mystiske man (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=323)

Gullan 2008-08-04 18:41

Vår mystiske man

Vår mystiske man tillägnas härmed en alldeles egen tråd. Förhoppningsvis har hans rutiner inte förändrats så att jag kan fortsätta att följa hans promenerande till och ibland från jobbet.

Här är de bilder jag tagit under våren.

http://i240.photobucket.com/albums/f...t/CIMG1141.jpg

http://i240.photobucket.com/albums/f...t/CIMG1209.jpg

20/5
http://i240.photobucket.com/albums/f...t/CIMG1218.jpg

Fortsättning följer förhoppningsvis.

Mröff 2008-08-04 19:07

Jag väntar med spänning på fortsättningen av denna tråd.
Funderar på om det är en ovanligt spretig frisyr han har på sista bilden.

Sedan verkar han på något sätt bli mer kutryggig när han är på väg hem.

Gullan 2008-08-04 19:36

Tror att han hade vinden i ryggen. Det var nog rätt blåsigt den dagen.

Kan uppförs- resp nedförsbacke ha sån påverkan på hållningen?

Christer 2008-08-04 22:28

Stalkar du mig? :unsure:

LillaLasse 2008-08-04 22:32

Vad är det för lirare detta och varför är han intressant?:unsure:

Mröff 2008-08-04 22:39

Jag tycker han är jätteintressant. Går förbi varje dag, i samma kläder och förmodligen vid samma tid.

Vad är det för en filur?
Väntar med spänning..

Gullan 2008-08-05 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av LillaLasse (Inlägg 8622)

Han upptäcktes i våras av min rumsgranne på jobbet, då stod han i backen och njöt av vårsolen. Sen insåg vi att han passerar på samma ställe 08.42 och står i solen på samma ställe i fem minuter. Han tittar till och med på klockan så att han inte står för kort eller för länge. Så punktligt 08.47 går han vidare.

Han är spännande. Varifrån kommer han? var är han på väg? Vi har sett honom gå tillbaka strax före lunch, går han hem till en liten fru som har maten färdig? Många frågor blir det.

Försökte även involvera en annan forumit att passa honom i backen och se var han är på väg.

Så händelserika liv har vi...

Gullan 2008-08-05 09:00

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 8620)
Stalkar du mig? :unsure:

Vi vill se Christer vinka!

Mröff 2008-08-05 09:41

Gubben kanske går på solceller och måste ladda upp sig en stund i uppförsbacken.

Kristen Etik och Moral 2008-08-05 11:30

Denna tråden är kusligare än UFO-tråden. :D

CodeMAN 2008-08-05 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av Kristen Etik och Moral (Inlägg 8714)
Denna tråden är kusligare än UFO-tråden. :D

Vad hände med glasögon-mannen i blöjor? Tog du reda på vem han var?

Svimfärdig 2008-08-05 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av LillaLasse (Inlägg 8622)

Vem vet vem det är och just därför är han intressant. :)

sås på slipsen 2008-08-05 15:52

Sluta smygfota mig nu för helvete. :mad:

Gullan 2008-08-05 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 8800)
Sluta smygfota mig nu för helvete.

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 8661)

Vi vill se
Christer såsen vinka!
Vi vill se
Christer såsen vinka!
Vi vill se
Christer såsen vinka!

Recyclade lite. :cool:

sås på slipsen 2008-08-05 16:08

Jag gör helikoptern nästa gång. :kaffe:

Gullan 2008-08-05 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 8820)
Jag gör helikoptern nästa gång. :kaffe:

Jag ska försöka att lägga in i min dagliga rutin att ta med kameran till jobbet och att varje dag titta ut genom fönstret vid tjugo i nio... :cool:

Gullan 2008-08-07 18:03

I morse hade jag bevakning från 08.35 till 08.50 men ingen gubbe... :(

MEN!!!! av en slump tittade jag ut 14.23 och vad ser jag? VÅR MYSTISKE MAN, han är kvar! :cool:

sås på slipsen 2008-08-07 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 9402)
I morse hade jag bevakning från 08.35 till 08.50 men ingen gubbe... :(

MEN!!!! av en slump tittade jag ut 14.23 och vad ser jag? VÅR MYSTISKE MAN, han är kvar! :cool:

:D

Mröff 2008-08-07 18:13

Men...är 14.23 tiden han brukar gå åt andra hållet. Eller har han ändrat rutinerna även där? :o

Är han alltid ensam eller är det en gångväg som inte är så trafikerad?

Gullan 2008-08-07 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 9409)
Men...är 14.23 tiden han brukar gå åt andra hållet. Eller har han ändrat rutinerna även där? :o

Det där är gåhem-hållet (baserat på att han brukar gå åt vänster 08.42). Kortdagar? 75%-are? Delpensionist? Flexuttag? Eller så smet han bara hem tidigare? Vad vet jag? Fru MM kanske hade isterbanden klara tidigare och ringde hem honom?

Svar på frågorna är att jag inte vet när han brukar gå hem. Och den där om trafikerad, det är folk där ganska hela tiden men jag passar på när det inte är någon omkring honom. Vill ju inte lägga ut en massa folk på internettet... juh!

Mröff 2008-08-13 16:38

Uppdatera please!

Gullan 2008-08-13 20:42

Jag tänkte faktiskt på honom idag men har inte sett gubbisen sedan senaste bilderna.

Ska försöka att ställa mig på pass i morgon.

Gullan 2008-08-19 21:19

Idag 08.47. Jag höll så när på att missa honom.

http://i240.photobucket.com/albums/f...t/CIMG1763.jpg

Mröff 2008-08-20 08:01

Kan det vara så att gubben lever ett dubbelliv.

I hela sitt yrkesliv har han arbetat som revisor, och varit missnöjd med både livet och jobbet. Förlösningen kom när han blev uppsagd, pga övertalighet och ålder, och kunde börja leva ut.

Han låtsas gå till jobbet för att inte väcka misstankar hos frugan och andra. Egentligen tillbringar han dagarna samt avgångsvederlaget tillsammans med den pensionerade änkan Märta.

Det är därför han går till och från "jobbet" exakt samma tid varje dag, dvs för att inte väcka misstankar. På hemvägen är han rufsig i håret. :hmm:

Förr hade han revisionspapper och en smörgås med prickig korv i väskan, men vad har han nu?

Fortune 2008-08-20 08:18

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 13374)
Kan det vara så att gubben lever ett dubbelliv.

I hela sitt yrkesliv har han arbetat som revisor, och varit missnöjd med både livet och jobbet. Förlösningen kom när han blev uppsagd, pga övertalighet och ålder, och kunde börja leva ut.

Han låtsas gå till jobbet för att inte väcka misstankar hos frugan och andra. Egentligen tillbringar han dagarna samt avgångsvederlaget tillsammans med den pensionerade änkan Märta.

Det är därför han går till och från "jobbet" exakt samma tid varje dag, dvs för att inte väcka misstankar. På hemvägen är han rufsig i håret. :hmm:

Förr hade han revisionspapper och en smörgås med prickig korv i väskan, men vad har han nu?

Leksaker? :evilgrin39:

selma 2008-08-21 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 8665)
Gubben kanske går på solceller och måste ladda upp sig en stund i uppförsbacken.

:lol:
Fan det där fick mig att gapflabba rakt ut i rummet.

Kickan 2008-08-21 22:43

Gullan: kan du inte helt sonika ta och följa efter honom? Se vart han tar vägen, var han bor.

Mröff 2008-08-21 23:01

Ja, vi behöver gå vidare med detta fall och utföra mer djupgående undersökningar. Är det något jag kan göra?...:cool:

Gabriel Knight 2008-08-22 03:26

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 13728)
Ja, vi behöver gå vidare med detta fall och utföra mer djupgående undersökningar. Är det något jag kan göra?...:cool:

Kan ingen fixa jobb vid FRA och avlyssna karln? :p:D

Gullan 2008-08-22 06:51

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 13720)
Gullan: kan du inte helt sonika ta och följa efter honom? Se vart han tar vägen, var han bor.

Jo, jag har nog tänkt tanken. :cool: Jag kan ställa mig på post och invänta att han kommer och så går jag efter honom.

Risken är väl att Aspirant.nu kommer farandes och rekryterar mig till stjärnagent.

CodeMAN 2008-08-22 06:54

Alltså, du ger oss inga detaljer kring vilka ställen som finns i närheten, vilket är iofs förståeligt.

Men det skulle kunna avslöja ett och ett annat om människan. Finns det slakterier i närheten? Skolor, sjukhus? Verkstad av någon slag? Fast, näää, han ser inte ut som en mekaniker.

Myndigheter kanske, han ser ut som en paper-pusher. :yes:

Gullan 2008-08-22 06:58

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 13771)
Alltså, du ger oss inga detaljer kring vilka ställen som finns i närheten, vilket är iofs förståeligt.

Men det skulle kunna avslöja ett och ett annat om människan. Finns det slakterier i närheten? Skolor, sjukhus? Verkstad av någon slag? Fast, näää, han ser inte ut som en mekaniker.

Myndigheter kanske, han ser ut som en paper-pusher. :yes:

Jag tror till och med att mannen jobbar i ett arkiv vid en myndighet. Han känns väldigt torr och knastrig. Men jag tror inte att han har så många yrkesverksamma dagar kvar. Gammal gubbe.

Mröff 2008-08-22 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 13773)
Jag tror till och med att mannen jobbar i ett arkiv vid en myndighet. Han känns väldigt torr och knastrig. Men jag tror inte att han har så många yrkesverksamma dagar kvar. Gammal gubbe.

Under den knastriga ytan kan det finnas en riktig äventyrare.

Tänker nu på mannen som jobbade på Kungliga bibliotekets arkiv, snodde dyra böcker och sålde dom på internationella auktioner. När han blev påkommen sprängde han upp sig och sin lägenhet vid Sveavägen.

I dammiga miljöer kan man hitta riktigt intressanta saker. Vi får inte ge upp detta projekt nu.

Christer 2008-08-22 09:21

Jaha, hur går det nu med den här tråden om Gullan är hemma och bajsar istället för att stalka? :unsure:

Gullan 2008-08-26 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 13798)
Jaha, hur går det nu med den här tråden om Gullan är hemma och bajsar istället för att stalka? :unsure:

Den mystiske mannen verkar sköta det hela alldeles utmärkt. Plikttroget.

Idag såg jag honom men hade inte tillgång till kameran så det blev ingen bild, sorry för det. Han verkade gå tungt och hela han kändes trött. :(

Gullan 2008-08-28 18:51

Bild från igår.

http://i240.photobucket.com/albums/f...t/CIMG1772.jpg

elbastardo 2008-08-29 00:37

Observera att 'Gubben' inte har sin väska i näven - jag anar att något hände vid mötet med 'Cykelmannen'. FRA-debatten ter sig löjlig vid skrivna stund.

Gullan 2008-08-29 05:54

Citat:

Ursprungligen postat av elbastardo (Inlägg 15494)
Observera att 'Gubben' inte har sin väska i näven - jag anar att något hände vid mötet med 'Cykelmannen'. FRA-debatten ter sig löjlig vid skrivna stund.

:o Måste kolla den andra bilden i kameran. BRB.

Gullan 2008-08-29 06:03

Han har en väska men det ser inte ut som hans vanliga ljusbruna bandyportfölj. Jag antar uppdraget att titta närmare på väskan. :hiya:

http://i240.photobucket.com/albums/f...t/CIMG1773.jpg

Svimfärdig 2008-08-29 08:58

Hahahaha undrar vad han skulle säga/tro om han visste att han florerar på ett forum och skapar mycket tankar om vem han är...vad han gör...osv. :D

Det är lite mys att stalka honom på avstånd.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson