![]() |
Vår mystiske man
Vår mystiske man tillägnas härmed en alldeles egen tråd. Förhoppningsvis har hans rutiner inte förändrats så att jag kan fortsätta att följa hans promenerande till och ibland från jobbet.
Här är de bilder jag tagit under våren. http://i240.photobucket.com/albums/f...t/CIMG1141.jpg http://i240.photobucket.com/albums/f...t/CIMG1209.jpg 20/5 http://i240.photobucket.com/albums/f...t/CIMG1218.jpg Fortsättning följer förhoppningsvis. |
Jag väntar med spänning på fortsättningen av denna tråd.
Funderar på om det är en ovanligt spretig frisyr han har på sista bilden. Sedan verkar han på något sätt bli mer kutryggig när han är på väg hem. |
Tror att han hade vinden i ryggen. Det var nog rätt blåsigt den dagen.
Kan uppförs- resp nedförsbacke ha sån påverkan på hållningen? |
Stalkar du mig? :unsure:
|
Vad är det för lirare detta och varför är han intressant?:unsure:
|
Jag tycker han är jätteintressant. Går förbi varje dag, i samma kläder och förmodligen vid samma tid.
Vad är det för en filur? Väntar med spänning.. |
Citat:
Han är spännande. Varifrån kommer han? var är han på väg? Vi har sett honom gå tillbaka strax före lunch, går han hem till en liten fru som har maten färdig? Många frågor blir det. Försökte även involvera en annan forumit att passa honom i backen och se var han är på väg. Så händelserika liv har vi... |
Citat:
Vi vill se Christer vinka! Vi vill se Christer vinka! Vi vill se Christer vinka! |
Gubben kanske går på solceller och måste ladda upp sig en stund i uppförsbacken.
|
Denna tråden är kusligare än UFO-tråden. :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Sluta smygfota mig nu för helvete. :mad:
|
Citat:
Citat:
|
Jag gör helikoptern nästa gång. :kaffe:
|
Citat:
|
I morse hade jag bevakning från 08.35 till 08.50 men ingen gubbe... :(
Spoiler:
MEN!!!! av en slump tittade jag ut 14.23 och vad ser jag? VÅR MYSTISKE MAN, han är kvar! :cool: Spoiler:
|
Citat:
:D |
Men...är 14.23 tiden han brukar gå åt andra hållet. Eller har han ändrat rutinerna även där? :o
Är han alltid ensam eller är det en gångväg som inte är så trafikerad? |
Citat:
Svar på frågorna är att jag inte vet när han brukar gå hem. Och den där om trafikerad, det är folk där ganska hela tiden men jag passar på när det inte är någon omkring honom. Vill ju inte lägga ut en massa folk på internettet... juh! |
Uppdatera please!
|
Jag tänkte faktiskt på honom idag men har inte sett gubbisen sedan senaste bilderna.
Ska försöka att ställa mig på pass i morgon. |
Idag 08.47. Jag höll så när på att missa honom.
http://i240.photobucket.com/albums/f...t/CIMG1763.jpg |
Kan det vara så att gubben lever ett dubbelliv.
I hela sitt yrkesliv har han arbetat som revisor, och varit missnöjd med både livet och jobbet. Förlösningen kom när han blev uppsagd, pga övertalighet och ålder, och kunde börja leva ut. Han låtsas gå till jobbet för att inte väcka misstankar hos frugan och andra. Egentligen tillbringar han dagarna samt avgångsvederlaget tillsammans med den pensionerade änkan Märta. Det är därför han går till och från "jobbet" exakt samma tid varje dag, dvs för att inte väcka misstankar. På hemvägen är han rufsig i håret. :hmm: Förr hade han revisionspapper och en smörgås med prickig korv i väskan, men vad har han nu? |
Citat:
|
Citat:
Fan det där fick mig att gapflabba rakt ut i rummet. |
Gullan: kan du inte helt sonika ta och följa efter honom? Se vart han tar vägen, var han bor.
|
Ja, vi behöver gå vidare med detta fall och utföra mer djupgående undersökningar. Är det något jag kan göra?...:cool:
|
Citat:
|
Citat:
Risken är väl att Aspirant.nu kommer farandes och rekryterar mig till stjärnagent. |
Alltså, du ger oss inga detaljer kring vilka ställen som finns i närheten, vilket är iofs förståeligt.
Men det skulle kunna avslöja ett och ett annat om människan. Finns det slakterier i närheten? Skolor, sjukhus? Verkstad av någon slag? Fast, näää, han ser inte ut som en mekaniker. Myndigheter kanske, han ser ut som en paper-pusher. :yes: |
Citat:
|
Citat:
Tänker nu på mannen som jobbade på Kungliga bibliotekets arkiv, snodde dyra böcker och sålde dom på internationella auktioner. När han blev påkommen sprängde han upp sig och sin lägenhet vid Sveavägen. I dammiga miljöer kan man hitta riktigt intressanta saker. Vi får inte ge upp detta projekt nu. |
Jaha, hur går det nu med den här tråden om Gullan är hemma och bajsar istället för att stalka? :unsure:
|
Citat:
Idag såg jag honom men hade inte tillgång till kameran så det blev ingen bild, sorry för det. Han verkade gå tungt och hela han kändes trött. :( |
|
Observera att 'Gubben' inte har sin väska i näven - jag anar att något hände vid mötet med 'Cykelmannen'. FRA-debatten ter sig löjlig vid skrivna stund.
|
Citat:
|
Han har en väska men det ser inte ut som hans vanliga ljusbruna bandyportfölj. Jag antar uppdraget att titta närmare på väskan. :hiya:
http://i240.photobucket.com/albums/f...t/CIMG1773.jpg |
Hahahaha undrar vad han skulle säga/tro om han visste att han florerar på ett forum och skapar mycket tankar om vem han är...vad han gör...osv. :D
Det är lite mys att stalka honom på avstånd. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson