![]() |
Ganja-låtar och annat relaterat
Vi invaderade ju Christers tråd med vår drogliberalism och det var kanske inte så bra så jag startar den här istället.
Mjukstartar med Black Uhuru och deras låt Sinsemilla: Inte den bästa tagningen men ändå. |
Ja.
Let the FÖRHÄRLIGANDE commence! Ingen reggaetråd är komplett utan ett klassiskt klipp ifrån filmen Rockers. Kiddus I är en favorit hos mig. Kiddus I - Graduation In Zion Keep the faith my brothers and sisters It's the cross that you bear And fear not sayeth Jah Lord What so ever ever man soweth They all will reap the fruits of their labours yes they will in the end.. |
Är nog bara du och jag som kommer att posta här.:D
|
Jävligt charmig liten bit det där.
Studsig och käck. Jag är inte någon råexpert på reggae och jag har inte haft möjlighet att förkovra mig datorledes pgr av kass ekonomi och snålt tilltagen HD, så jag kör med lite klassiker här sån. |
|
Kommentarer överflödiga. |
Citat:
|
Jag bjuder på en favoritjoint med Sizzla och Capleton.
Jah Jah city. |
Kvalitet rakt igenom i den här tråden, KEM.
|
Citat:
Din trofasta sentry dog walkar the perimeter med ett illsket morrande. :yes: Denna låten är fucking killer. Så jävla gött melankolistuk på sången. Tänk dig solnedgång i Kingston, en kall öl på en sunkig hotellbalkong och denna i bakgrunden. Ah. Pure bliss. Rude bwoy a shuffeli..iiIIHhh..Iihh...ihn..eehh... israel vibration - rudeboy shufflin |
Den här tråden blir bara bättre och bättre. VIlken fristad vi har här.
:D |
|
Den käcke Pusslet på BS gjorde mig uppmärksam på dessa talangfulla pojkarna.
http://www.myspace.com/rofferuff Smaka på "ursäkta selecta". Bara en go göteborgare kan komma på sådant spexigt ordvrängeri. :yes: Bästa svenska jag hört efter kapten röd faktiskt, och kanske bättre än honom också. Götebosskstuket funkar. I your face, Skåne! Grym låt Lasse. Fy fan den är killer. En av relikerna. Så mycket uttryck ryms inom den där tighta ramen. Varje stöt är en attack. Det hörs på percussion. Den blir mer än rytmmarkör. Den blir käftsmäll och sharpened stick. Druuug squad! FUCKERS! |
Ja, var är Kapten Röd i den här tråden... :cool:
Personligen är jag nog mer svag för den samhällskritiska reggaen. Förhoppningsvis föder den några revolutionärer. |
Diggar även jag den sortens reggea.
|
Den här låten har muntrat upp mig många gånger, och stärkt kämparglöden hos mig, när jag legat sjuko och varit terroriserad av försäkringskassan. Bort från självömkan och skit i samhället. Ta de korvören till sjukpeng du får, allt löser sig tillslut och skapa sedan en egen framtid genom att rensa ut skiten i ditt liv.
|
|
Haha...jag har några LP från Jamaica. De är fantastiska. Tjocka, ojämna och med halvsunkiga fodral...:D
Här är klassiska Abyssinians - Black mans strain. Kolla in farbröderna...:D |
Käcka viddjossar från er.
Jag bjuder på The Congos. Spoiler:
|
Det var en spännande kombination av reggae och kastratsång.. :D
|
Lite nostalgi från ungdomsåren:
|
Två mysiga farbröder i en klassiker:
|
En politisk låt kan väl få plats?:
|
Fina låtar LillaLasse.
En klassiker... Vad tycker herrskapet om Dancehall Reggae? |
Dancehall gillar jag.
Kontrar med lite Yellowman. |
Tvärtemot vad man kan tro är det en himla bra tagning av låten:
|
|
Den här tråden har jag totalt ignorerat, undrar varför?:unsure:
Jag gillar ju sån här musik. :) |
Minnen från ganjasmuggling-tiderna i Rimbo sent sjuttiotal:
:D |
Citat:
|
Citat:
Fast det är inte sånt jag lyssnar på så ofta men ibland är det himla skön musik eller jo, jag gillar det, japp det gör jag. :D |
Citat:
|
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Hade jag nästan glömt bort. Sitter och letar gammal riktig 80-talsdub nu. Be ware!! :D |
Måste slänga in lite U-Roy här:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson