![]() |
Frågor om antivirus [/mod]
Har just införskaffat en PC...och följdaktigen finns det en massa mysko grejer som "ploppar" upp.
Nu funderar jag på varför det i nedre marginalen på explorer står Internet / skyddat läge: på. Vad är det för skydd? Kan jag få bajs i maskinen ändå? |
Citat:
|
Citat:
Menar du att man skall behöva ladda hem en annan webläsare..:mad: |
Citat:
Och du behöver inte vara arg på mig, det är inte jag som har pillat in IE i din burk. :tjurig: |
Citat:
/En som kan. |
Citat:
:D |
Citat:
Lär dig gå in under "kontrollpanelen" så fixar du allt. |
Ja, redan på en halv dag har det nog dykt upp ca 50 varningsrutor.
"Är du säker på att du vill göra detta, det kan gå käpprätt åt helvete"...bara man startar upp maskinen. :mad: |
Du kommer iallafall få virus, det är liksom oundvikligt när man cyberumgås med sådana som vi... :(
|
Opera krossar sega jävla tater-FF som tar 30 sekunder på sig att ladda ner en bild eller något litet skit som tex en torrentfil. Under tiden FF arbetar med den tunga processen så fryser programmet. Bra va!
|
oCH DEN JÄVLA MASKINEN HAR EN CAPS LOCK-FUNKTION...eN KNAPP MAN ALLTID KOMMER ÅT.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hur kommer det sig att det bidde en PC Muffan? :unsure:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Tackar Torsten.
Japp, det är vista jag kör. Skall pillra i användarkontrollen. Är riktigt nöjd med budgetmaskinen för 4000 pix. HP 530 2 gb ram 1.73 Ghz 120 gb hdd trådlöst nätverk dvdbrännare. |
Citat:
|
haha Mroeff :D
"-..join us... join us... join us..." "-we are Borg. U will be assimilated. Resistance is Futile.." *själv har jag 2 MACar som bokstöd |
*smackar till elbastardo med en adapter*:rant:
Macen skall lagas...försäkringsbolaget skall skicka en blankett. |
Pja, en MacBook Air hade ju inte suttit fel i soffan.
För mig spelar inte operativet någon roll, bara det funkar.. |
Nu börjas det igen.
Burken har inget program för att lyssna på /listen.pls - filer. Det går säkert inte att spela minsta lilla .mp3-trudelutt heller :rant: Vad skall man ladda hem, skall se om itunes finns för PC... |
Citat:
Annars gillar vi (vettiga människor) Winamp, typ. Harru ljud på pecen öht? http://www.winamp.com/player |
Johodå...ljud har jag...tom USB-lurarna funkar på cp:t.
Men ärligt...itunes finns för PC...varför winamp istället för den? Är det bara sentimental tradition för det var the beginning of .mp3. Däremot är mjölken till kaffet slut...bläää. |
Citat:
WinAmp - är relativt enkelt och har stöd för det mesta (shoutcast tex) Foobar2000 - om du vill ha topp-ljudkvalitét och slippa en massa trams. Sreamer - om du vill ha världens bästa radiolyssningsprogram (massa härliga presets och inspelningsstöd). |
Jag laddar ner den där foobar tottusend... den hade bäst namn.
Edit: Ehum...eller kanske inte...eftersom den inte går att få in raddion på. |
Kör man scandisk och defrag på PC nuförtiden?
|
Citat:
|
Nu har jag laddat in Norton från Symantec (låter som ett elakt företag som gör Terminator-robotar) som virusprogram. Kom på att jag inte hade ett sådant.
Är Norton bra eller bajs? |
|
Citat:
Har en sådan där "prov-variant" nu på Norton som går ut om 90 dagar. |
Dagge säger Avira. http://www.free-av.com/ Det kör vi här hemma. Gratis.
|
NOD32! <3 Jag kör AVG Anti-Spyware med som en extragrej. Funkar bajsbra och drar inte en massa kraft.
|
Vem skall man nu tro på?
Det går väl inte att ha tre virusprogram... :detektiv: |
Citat:
Iofs beror mycket på brandvägg med. Du ska lyssna på mig och Cody i det här fallet. :cool: Vi är proffs sörrö...hahaha. Vad har du för brandvägg btw? |
Kör också med nod32. Dessutom ärligt inhandlat. (Därför att min piratkopia inte längre kan uppdateras:skamsen:)
|
Citat:
Att du köpte den är ett GOTT betyg tycker jag. |
Citat:
Citat:
Nu kan du välja. :) |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson