Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Hus och Hem (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=53)
-   -   Äter/dricker ni i sängen? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1362)

Christer 2009-06-13 20:29

Äter/dricker ni i sängen?
 
Föranlett av en diskussion idag vill jag orientera mig om huruvida ni brukar äta och dricka i sängen eller tycker att det är OK att andra gör det.

Själv tycker jag att det är vidrigt. Lite vatten är alltid OK, möjligen lite soppa om man är dödssjuk, men inte annars.

Vad säger ni? Är det dessutom OK att äta vad som helst?

Ulvena 2009-06-13 20:34

Nej man äter inte i sängen, att dricka vatten är okej men där går gränsen.:)

Fortune 2009-06-13 20:37

Nope inte med mindre än att jag är mer eller mindre dödssjuk i såna fall. Men då är det ju oftast flytande som gäller.

Sven Hedin 2009-06-13 23:53

Finns det någonting bättre än att mysa till det i sängen tillsammans med ett par knäckebrödsmackor med ett tjockt lager senapssill?

Tånagel 2009-06-14 01:43

ostbågar och chips och chokkelaaaaaaa sen somnar man fint

Gullan 2009-06-14 08:13

Hu! Nej inte i min säng!

Christer 2009-06-14 21:14

Nääe, fy fasen. Smulor i sängen är verkligen vidrigt. :no:

Tånagel 2009-06-14 22:41

haah njeee jag skojade faktiskt jag tycker osså det är vidrigt..
och det vidrigaste är nog "frukost på sängen"
jag har sagt ifrån på skarpen inga såna där för mig....

Christer 2009-06-14 22:43

Varifrån kommer då det där med frukost på sängen ifrån? Uppenbart från någon som inte byter sängkläder själv.

Östen 2009-06-14 22:44

Nä, jag nöjer mig med att runka i sängen.

Fortune 2009-06-14 22:44

Frukost på sängen, varför det liksom? Man måste ju ändå på toa när man vaknar. :rolleyes:

Tånagel 2009-06-14 22:47

hehe fortune .. menar du att du likagärna äter frukost på toastolen :kaffe:

Fortune 2009-06-14 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av Tånagel (Inlägg 45567)
hehe fortune .. menar du att du likagärna äter frukost på toastolen :kaffe:

Njae, kanske inte riktigt. :p

Tånagel 2009-06-15 16:12

heh .. för en herrans massa år sen när jag var tjock så började jag på en xenical kur.. och allt jag åt kom ut genom röva med bara ett par sekunders förlösning
herre jävlar, det var tider det.. rännebajja fick en helt ny innebörd
allt blev som nån slags olja och det lät tom swischhhhhhhhhhhh

då föddes iden om att käka chips på holken:whistle:eller pizza:rolleyes:

Svimfärdig 2009-06-17 17:22

Nej.

Gullan 2015-03-15 22:02

Jag åt falu rågrut i soffan. Det var en dålig idé. Konsekvensen av detta gör att jag snabbt drar slutsatsen att äta i sängen är en rysligt dåligt idé. Smulor är galet störande. Särkskilt i sängen eller soffan.

Christer 2015-03-15 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 52357)
Jag åt falu rågrut i soffan. Det var en dålig idé. Konsekvensen av detta gör att jag snabbt drar slutsatsen att äta i sängen är en rysligt dåligt idé. Smulor är galet störande. Särkskilt i sängen eller soffan.

Falu Rågrut är en dålig idé var den än inträffar. :)

Gullan 2015-03-15 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 52363)
Falu Rågrut är en dålig idé var den än inträffar. :)

Vilket knäckebröd är en bra idé då?

Christer 2015-03-15 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 52366)
Vilket knäckebröd är en bra idé då?

Inget alls, faktiskt.

Gullan 2015-03-15 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 52367)
Inget alls, faktiskt.

Funkar dåligt med löständerna?

Christer 2015-03-15 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 52369)
Funkar dåligt med löständerna?

Att äta papper känns roligare... :(

Gullan 2015-03-15 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 52371)
Att äta papper känns roligare... :(

Fast knäckebröd har ju en fantasktiskt god smak! För att inte tala om hur jäkla gott det är med ost på och doppa i varm choklad! Eller till pyttipanna. Gosh!

Christer 2015-03-15 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 52372)
Fast knäckebröd har ju en fantasktiskt god smak! För att inte tala om hur jäkla gott det är med ost på och doppa i varm choklad! Eller till pyttipanna. Gosh!

Här skulle jag vilja ha en "nej"-smiley ---->

Gullan 2015-03-15 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 52374)
Här skulle jag vilja ha en "nej"-smiley ---->

Finns ju några olika att välja på. Duger ingen av dessa?

:nono: :thumbdown: :no:

Christer 2015-03-15 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 52379)
Finns ju några olika att välja på. Duger ingen av dessa?

:nono: :thumbdown: :no:

Nix, ingen av dessa uttrycker tillräckligt tydligt hur mycket "nej" jag menar. :unsure:

Gullan 2015-03-15 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 52380)
Nix, ingen av dessa uttrycker tillräckligt tydligt hur mycket "nej" jag menar. :unsure:

Ah, du menar typ såhär:

https://www.youtube.com/watch?v=xJKE47oFPaw

Sven Hedin 2018-07-02 19:02

Jag äter nästan undantagslöst i sängen när jag bor ensam på hotell. Gärna grillad kyckling eller revbensspjäll. Hittills har jag aldrig tappat nåt, men fan såna pinsamma fläckar det skulle bli om jag gjorde det.

Här har jag förvisso maten på ett litet bord framför mig, men jag sitter i sängen och skulle lätt ha kunnat tappa en bit som vips hade givit illusionen av ett bromsspår.
https://i.imgur.com/t8ExFOA.jpg


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson