![]() |
Bildtävling: Identifiera politikern
En klassisk forumtävling: Identifiera politikern.
Ledtrådar kommer senare, ifall de behövs. Vinnaren annonseras ut högst uppe till vänster i en vecka. http://www.obsklassen.se/userfiles/i.../politiker.jpg |
1: Gordon Brown
4: Barack Obama 5: George W Bush 7: John Kerry 9: Nelson Mandela 11: Mahatma Ghandi |
1:
2: 3: 4: Barack Obama (Pomperipossa). 5: George W Bush (Pomperipossa). 6: 7: 8: 9: Nelson Mandela (Pomperipossa). 10: 11: Mahatma Ghandi (Pomperipossa). 12: 13: 14: |
14 = adolf hitler
|
Citat:
14: Adolf Hitler (Kickan). |
Citat:
Jag har faktiskt sett den bilden publicerad förut nånstans. |
10 påminner om någon (*doh*) men kan fan inte komma på vem! Är f.ö. kass på politiker. :(
|
Jag tror nr 12 är Sarkoszy! :hiya:
|
Kan nr 8 vara Putin?
|
Citat:
|
1:
2: 3: 4: Barack Obama (Pomperipossa). 5: George W Bush (Pomperipossa). 6: 7: 8: Vladimir Putin (Kickan). 9: Nelson Mandela (Pomperipossa). 10: 11: Mahatma Ghandi (Pomperipossa). 12: Nicolas Sarkozy (Kickan). 13: 14: Adolf Hitler (Kickan). 1. Pomperipossa: 4 rätt. 2. Kickan: 3 rätt. |
Nr 13 skulle kunna vara John F Kennedy kanske...Är nr 3 någon ur familjen Bush?
|
Kan nr 2 vara Henry Kissinger och nr 6 Richard Nixon?
|
Kanske ettan är en ung och poppig Tony Blair.
|
Citat:
Citat:
Citat:
1: Tony Blair (Miriam). |
Jag tror att nummer 13 är Ronald Reagan.
|
Citat:
1: Tony Blair (Miriam). 2: 3: 4: Barack Obama (Pomperipossa). 5: George W Bush (Pomperipossa). 6: 7: 8: Vladimir Putin (Kickan). 9: Nelson Mandela (Pomperipossa). 10: 11: Mahatma Ghandi (Pomperipossa). 12: Nicolas Sarkozy (Kickan). 13: Ronald Reagan (Miriam). 14: Adolf Hitler (Kickan). 1. Pomperipossa: 4 rätt. 2. Kickan: 3 rätt. 3. Miriam: 2 rätt. |
Chansar vilt kan trean vara en ung Rajiv Gandhi?
Nummer 7 kan kanske vara Al Gore. |
Citat:
Lite ledtrådar: 2: Han dog för 5 år sen. 3: Han lever, och kommer från samma världsdel som nr 2. 6: Han kommer också från samma världsdel som nr 2 och 3, dog i 2006. 7: Han är fransman. 10: Han har varit mycket sjuk sedan 2006. |
Då måste nummer 10 vara Ariel Sharon.
Nummer 7 är nog Chirac. |
Då gissar jag att nummer 10 är Fidel Castro.
|
Citat:
Citat:
1: Tony Blair (Miriam). 2: 3: 4: Barack Obama (Pomperipossa). 5: George W Bush (Pomperipossa). 6: 7: Jacques Chirac (Miriam). 8: Vladimir Putin (Kickan). 9: Nelson Mandela (Pomperipossa). 10: Fidel Castro (Ulvena). 11: Mahatma Ghandi (Pomperipossa). 12: Nicolas Sarkozy (Kickan). 13: Ronald Reagan (Miriam). 14: Adolf Hitler (Kickan). 1. Pomperipossa: 4 rätt. 2. Kickan: 3 rätt. 3. Miriam: 3 rätt. 4. Ulvena: 1 rätt. |
Nummer 6 är nog Saddam Hussein.
|
Citat:
Angående nr 2: Munnen såg nog likadan ut när han var äldre. Angående nr 3: Han har skägg nu. |
Kan nummer 2 vara Arafat?
|
Citat:
|
Nä gud, vem är nr 2? Skägg? *googlar vilt* Raoul Castro?
|
Osama Bin Laden det måste vara han kolla ögonen.
|
1: Tony Blair (Miriam).
2: Yassir Arafat (Miriam). 3: 4: Barack Obama (Pomperipossa). 5: George W Bush (Pomperipossa). 6: Saddam Hussein (Miriam). 7: Jacques Chirac (Miriam). 8: Vladimir Putin (Kickan). 9: Nelson Mandela (Pomperipossa). 10: Fidel Castro (Ulvena). 11: Mahatma Ghandi (Pomperipossa). 12: Nicolas Sarkozy (Kickan). 13: Ronald Reagan (Miriam). 14: Adolf Hitler (Kickan). 1. Miriam: 5 rätt. 2. Pomperipossa: 4 rätt. 3. Kickan: 3 rätt. 4. Ulvena: 1 rätt. |
Tja, nu kan jag ju inte vinna även om jag tar 3:an så jag skiter i att chansa. :kaffe:
|
Jag chansar vilt på Muammar khadaffi fast han har väl inte skägg.
|
Citat:
|
Nu har jag gogglat och kommit fram till att det måste vara Mahmoud Ahmadinejad Irans President.
|
Citat:
1: Tony Blair (Miriam). 2: Yassir Arafat (Miriam). 3: Mahmoud Ahmadinejad (Miriam). 4: Barack Obama (Pomperipossa). 5: George W Bush (Pomperipossa). 6: Saddam Hussein (Miriam). 7: Jacques Chirac (Miriam). 8: Vladimir Putin (Kickan). 9: Nelson Mandela (Pomperipossa). 10: Fidel Castro (Ulvena). 11: Mahatma Ghandi (Pomperipossa). 12: Nicolas Sarkozy (Kickan). 13: Ronald Reagan (Miriam). 14: Adolf Hitler (Kickan). 1. Miriam: 6 rätt. 2. Pomperipossa: 4 rätt. 3. Kickan: 3 rätt. 4. Ulvena: 1 rätt. Svaren i bildform: http://www.obsklassen.se/userfiles/i...ker_svaren.jpg |
:skamsen:
Varför funderade jag inte över Irans president? Sökte upp honom? Osv. |
Det är livsfarligt för mig att börja gissa.
Jag blir besatt och kan inte släppa jag måste få veta vem det är. Till slut är det inte ens roligt. Därför undviker jag oftast att försöka om jag inte vet till 100% vem det gäller. |
Jag har hållit mig från den här tråden, för jag är helt kass på sådant här...
Men nu kan jag avslöja det...:tihihi: |
Jag tror att alla bilder föreställer Sven Hedin. :)
|
Jag tycker fortfarande att Mahmoud Ahmadinejad ser ut att vara en släkting till Bushklanen...är det för att hans ögon sitter så tätt kanske? :unsure:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson