![]() |
Om du fick välja fritt resmål
Och dessutom betalar någon annan kalset vart bär kosan? Själv tycker jag att New Zealand verkar lockande men vart reser du om du själv får välja?
|
Bouvetön i sydatlanten. Japp, jag är helt allvarlig.
|
Krysning till Karibien, utan tvekan. Mycket pretto, jag vet, men det är ju inte jag som betalar... :D
|
Cooköarna och jag skulle ta en enkel biljett (packa ner mina katter och min dator bara). Odla gräs och bli än mer pantad i huvudet. :p
|
Varför inte Nordvietnam? Den sista helyllediktaturen.
|
Citat:
|
Citat:
|
Dessutom uppe vid den tiden och längtar efter att bo i en diktatur....:D
I det sammanhanget måste jag nästan slå ett slag för militärjuntan, och då kan Burma (eller Myanmar som är det mer korrekta diktatoriska namnet) vara ett bra resemål. Nordkorea är dock väldigt intressant eftersom det är en nekrokrati. Landets ledare har varit död ett bra tag nu. Skall fundera var jag vill åka. :hmm: Just idag är jag mest benägen att ligga i en säng hela dagen. Gillar att ligga i hängmattor, så var skall jag åka? Det skall samtidigt vara ett lite knasigt ställe, som drar dit folk vilka gör lite roliga knassaker man kan skratta åt och diskutera. |
Citat:
|
Citat:
Jag var också vaken då och hade gått och lagt mig en gång. :mad: |
Citat:
|
Kanske det kanske. Ni röker på och jag sitter och skrattar åt alla knasigheter ni gör på cocköarna.
såg förresten att det har kommit lagförslag i San Fransisco om att legalisera plantorna. |
lappland har alltid lockat mig så det hade det fått bli
|
En sån fråga, jag har ju varit på många platser och i många länder men en rundresa i Sydamerika skulle jag kunna tänka mig eller i den del av världen som kallas Afrika.
Afrika är nog mest lockande faktiskt, efter mitt besök i Senegal fick jag lite åt återvändskänsla faktiskt. Afrika är den kontinent jag inte besökt så mycket och jag skulle vilja utforska den mer. |
Citat:
|
Citat:
|
En båtresa till Antarktis.
|
Jag har funderat och funderatm en inte riktigt kommit fram till nåt. Jag trivs ju så bra hemma.
|
Fortfarande Afrika, ev. får jag åka till Liberia inom en inte alltför kort tid, det är spännande. :yes:
|
Citat:
|
Jag skulle vilja åka transsibiriska järnvägen mest bara för att jag älskar att åka tåg.
Sen tror jag att det är en vacker resa. |
Citat:
|
Citat:
Jag saknar solen och värmen mer å mer. Lite Thailand efter Kina, Singapore, och även Australien vore inte fel. |
Skulle man inte få en vansinnig träsmak av transsibiriska?
|
Om man fått smak på att transa i Transylvanien då?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sen om man är klok tar man med sig en sån där uppblåsbar ring att sitta på. Jag tycker att det känns så fridfullt och harmoniskt att sitta och titta ut genom ett tågfönster. Det finns liksom inget annat man borde göra i stället eftersom det inte är möjligt. |
Citat:
|
En rolig grej är att Ryssland och Kina inte har sama spårvidd. Så man byter helt enkelt ut alla boggisar vid gränsen. Hur lång tid tar resan? Och är det bara enkelbiljett och flyg hem?
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Trans.jpg |
Citat:
|
bara för att jävlas med den som betalar skulle jag nog välja en ordinarie SJ-biljett till stockholm, från exempelvis göteborg. kostar som en ordinär semesterresa, och tar ungefär lika lång tid, förseningar inräknade.
Citat:
|
Citat:
|
Jag skulle vilja åka godsvagn... Eller ja, kanske inte en sån där överbyggd en, åtminstone inte ifall dörren på sidan inte var öppen, men en sån där som inte är täckt och där man sitter under bar himmel. Jag skulle vilja smyga på här i Olskroken nånstans och så inte kliva av förrän i typ Bad Gastein eller Älvsbyn, det beror lite på vilket håll tåget går. Är det bra väder så är det ju, men jag ser även tjusningen i att krypa ner i en bra sovsäck under en presenning.
|
Varför inte en liten rymdtripp? Lär kosta skjortan men utsikten lär vara något extra gissar jag.:kaffe:
|
Äh jag har nöjer mig med den vid Storstupet utanför Orsa. :)
|
Citat:
|
Självklart! Vad tänkte jag på... Det är klart att man skall göra så.
|
Att köra på flygrakan mot Vidsel är också en ren fröjd.
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson