![]() |
Er nyårsstass 2009
Vi har en menytråd men det räcker inte.
Jag vill veta hur nu skall klä er. Så berätta nu? Själv vet jag inte... äger bara en enda festbetonad klänning och den lär inte gå att knäppa i midjan längre:skamsen:. Men lillan och jag skall experimentera med lösögonfransar i alla fall, det kanske kan dra uppmärksamheten från den oknäppta klänningen. |
Om jag fortsätter att vara i samma form som idag så blir det morgonrock ananrs kanske jag klär på mig nåt varmt. Vi får se. Hade det varit varmare i lägenheten så hade jag varit naken. :p
|
Jag ska nog ha ett par mönstrade stayups en kort svart kjol en urringad svart top med halvlånga armar och en massa smink på det.
Det blir lite lagom fint eftersom jag bara ska vara hemma. Jag ska bara bjuda på lite mat och umgås så där lagom. |
Citat:
Har däremot en mascara som heter Max Factor False Lash Effect. Den ger lösögonfranseffekt...står det...:D Det blir mysbyxor och mascara för mig alltså. Edit: Detta är miraklet bakom mascaran...läs noga. Citat:
|
Vad är poängen med lösögonfranseffekt? :unsure:
Är det inte jobbigt nog med naturella ögonfransar? Häromdagen var jag tvungen att klippa bort en ögonfrans som höll på att krypa in under ögonlocket... |
Men vad skall du ha på dig Östen?
Inte bara dina ögonfransar, väl? |
Citat:
http://www.drbukk.com/images9/cebina.jpg |
Jag gör nog som jag brukar och försöker smyga omkring lite obemärkt i ganska så vanliga kläder. Min goaste fleece-tröja lär jag ju inte ha på mig, och inte heller mina bästa mjukisbyxor, men annars så... Jag kan ju plocka fram några andra och inte just mina favvisplagg.
|
Citat:
|
Ha ha, den näst goaste fleecetröjan och de näst goaste mjukisbyxorna :D. Jag tror jag skall ta sånt klädombyte med mig. Eftersom vi lär hamna bekvämt hängades över soff- och fåtöljryggar lyssnades på musik och pratandes film, så kan jag inte ha trånga skor och för liten klänning hela kvällen.
WT-paret ser oförskämt nöjda ut på bilden, btw. Det är det jag hävdar... WT är lyckligast. |
Ja, såna där kvalitetsproduktioner kräver ju nästan en löst sittande och råbarkat intellektuell klädsel (tänk Göran Greider). Lackskor och uppsnört blir gärna så... 80tals-mainstream när det kommer till film.
|
Spoiler:
eller.... Spoiler:
Beslut beslut.... |
Jag känner Göran Greider. Vi var med i samma klubb för några år sen. :kaffe:
|
SSU? :)
|
Jag ska ha oranga strumpor på mig. Som jag fick i julklapp av min väldigt modeinriktade brorson.
|
Citat:
|
Jag skall ha isadora cover stick på mig eftersom jag fick för mig att gå ner på den lokala kampsportsklubben och pröva på Muay Thai, således har jag en präktig blåklocka. Skoj dock.
I övrigt blir det nog nåt rätt casual, jeans och och t-shirt som det står I Love New York på med ett stort rött hjärta. En gammal svart sammetskavaj till det. |
Fan julen har satt sina spår tyvärr. Inte sitter finkostymen lika fint som innan och jag som precis ska ge mig iväg till festen. Får väl hålla andan och försöka se cool ut ändå.:(
|
Svarta mjukisbrallor, vit långärmad t-shirtklänning och raggisar. Comfie dressed.
|
Det blev inte morgonrock här, utan en grå tvådelad stickad klänning. Jag fryser.
|
Grå mjukisbyxor, en ljusröd, långärmad t-shirt och fårskinnsfodrade tofflor.
Det är nog det slappaste jag haft på mig en nyårsafton sen jag var barn. :D Förrätten är äten med champagne, bägge delarna var umärkt goda. Nu ska vi snart ge oss hän åt varmrätten. (Och eftersom ni bergis undrar så kom söner välbehållna fram till Warszawa, i vilket skick de är i morgon är en fråga som bekymrar mig lite dock.) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Det hade nog jag med gjort.
|
Citat:
Jag är också rätt sugen på att ta på en tvådelad stickad klänning faktiskt. :kaffe: |
Citat:
|
Så här blev min nyårsstass:
en j*a korsett!!!! :mad: (Med kavaj lite löst utanpå, och svarta stretchbrallor... kärringvarning... och ett stort madonnakrucifix.... soooo 80-tal) Ni kan själva tänka er vad som hände när jag i vanlig ordning (med visst promille) började vräka i mig mat. Stålskenorna i korsetten buktade liksom både ut och in, istället för bara in, som det är tänkt. Jag var helt enkelt tvungen att dricka mer för att döva smärtan. Till slut kändes ingenting. Men korsetten prövades till sin bristninggräns. |
Så... asbizarrt! :o
|
Jag hade svart chinos och en svart T-shirt. Föga glamouröst, men hyfsat funktionellt. :)
|
Jag var lite åt det där Göran Greider-hållet. Åtminstone en liten stund efter maten då jag föll till föga och tillät mig att gå omkring med uppknäppt utanpåskjorta med grejor i bröstfickan.
|
Citat:
|
Citat:
http://193.235.159.34/foton/wwfoton/...r2008_webb.jpg |
Citat:
|
Jag bar svarta mjukisbyxor, en tröja med reklam för SE-banken, tofflor från Hagabadet samt ett par kalsonger i sällsamma färger.
|
Jag körde svarta mjukisbrallor, en randig sjömanströja och ett par fina raggsockor.
Mascaran skippade jag. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson