![]() |
Din senaste goda gärning
Visst vill man hjälpa till om man kan eller? Själv räddade jag troligen livet på en jobbarkompis i dag. Som vanligt var det stressigt att hinna med bussen och han springer utan att se sig för ut mellan två parkerade bilar. En lastbil kommer i hög fart och i sista stund lyckas jag få tag i jackan och rycka tillbaka honom från en säker död. Visst känns det skönt att kunna hjälpa andra?
|
Du är dagens hjälte, Torsten. Hurra hurra.
Själv har jag just gjort den goda gärningen att bjuda in en vän med familj på paltkalas nästa helg... |
Citat:
|
Jag hjälpte Ulven med hans arbete idag, ett evigt googlande och nersparande av olika dokument angående ett projekt han jobbar med, skittråkigt var det så jag tycker man kan tolka min hjälp som en god gärning.
I lön skulle jag få att han tar en ledig dag, känns sådär faktiskt. :D |
Citat:
|
Citat:
Jag erbjöd även en klasskamrat till min dotter skjuts hem men hon hade nog fått instruktioner att inte åka bil med tanter, så hon avböjde mitt erbjudande. :unsure: |
Citat:
Måste ha varit pappan. :yes: |
Citat:
Alltså, vem tror han det är som fixar allt här hemma? Nåja, nu ska pappa Ulven hämta flickan i morgon och sen ska hon sova kvar, bara det är en god gärning. Hennes lillebror som bara kommer varannan helg skulle komma ikväll och då hade de inte så mycket tid för flickan så det var roligt för henne att komma hit.:rolleyes: |
Citat:
Flickan verkar dessutom vara en utmärkt kompis för vår dotter, tuff och orädd men väldigt rar. |
Men nog var det en konstig kommentar från en som lämnar över sin dotter till er..:D
Undrar vad han varit med om när det gäller tanter och bilkörning.. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson