Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Hus och Hem (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=53)
-   -   Brukar du gömma dig för dina grannar? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=454)

Christer 2008-08-21 09:26

Brukar du gömma dig för dina grannar?

Om det är någon i trapphuset går jag inte ut ur lägenheten. Givetvis kollar jag också i kikhålet i dörren innan man öppnar dörren. Och på samma sätt sitter jag gärna kvar i bilen om grannarna står och pratar utanför porten. När jag bodde i höghus var detta extra komplicerat, eftersom jag absolut inte ville dela hiss med folk... :skamsen:

Det märkliga är att jag får för mig att jag inte är ensam om detta. Så berätta nu, brukar ni också ducka när era grannar är i närheten?

Kickan 2008-08-21 09:58

Nej, jag går frimodigt ut och in precis som jag vill. :proud:

Fortune 2008-08-21 10:17

Inte så extremt men visst har det hänt att jag gått en annan väg bara för att slippa prata med just den grannen just nu. :cool:

sås på slipsen 2008-08-21 10:31

Nej. :D

Kickan 2008-08-21 10:50

Christer, detta tarvar en förklaring, känner du dig antastad?

Gömmer du dig för Cody? :unsure:

Christer 2008-08-21 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 13576)
Christer, detta tarvar en förklaring, känner du dig antastad?

Gömmer du dig för Cody? :unsure:

Jag misstänker starkt att jag bor i samma port som någon jag bara känner från internettet, men eftersom jag har hållit på så här sedan jag var barn så kan det inte riktigt vara det som är orsaken. :skamsen:

Nu har jag ju sett Cody på bild, och kan säkert säga att han inte bor i min port, såvida han inte är transa (vilket i och för sig inte kan uteslutas....helt).

CodeMAN 2008-08-21 11:07

Jag transar på nätterna... :whistle:

Jag undviker också en del, det var ju därför jag frågade om råd det gäller gallskrikande barn. För om man hamnar i konflikt med dem så måste de undvikas i trapphuset. Och om man hamnar i konflikt med så mycket folk att man inte vågar gå ut längre så blir det till slut lite för jobbigt (se Christers inlägg ovan :yes:).

Sedan öppnar jag aldrig dörren för barn/säljare/grannar som jag inte känner igen/ett ex som stalkar mig ibland/blattar-negrer-vaddenuheter, osv.

Mröff 2008-08-21 11:25

För mig är det humörstyrt.
Vissa dagar har man inte lust att prata med en enda person. Andra dagar kan man sitta och gagga med grannar i evigheter.

Vissa grannar undviker jag, eller snarare vi har en mycket formell kontakt, dvs säger Hej till varandra. Förmodligen ngt personkemiskt, vi passar inte ihop helt enkelt. En av dem kallar jag för Hästgarvet för mig själv.

Sedan är det en gubbe som man inte vill träffa på när man har bråttom. En pensionär 70+ som kan stå i evigheter och prata samt dra "roliga" vitsar. Den senaste var:

-Vad händer med älgen när den badat?

Sedan skall man stå och fundera och till slut säga "Jag vet inte".

- Den blir ren...

Ett ansträngt skratt kommer från Mroeff.

Svimfärdig 2008-08-21 15:24

Foliehattstråd va? Va va va? Och nej, jag gömmer mig inte för grannarna längre. Tvärtom! :whistle:

Koolaid 2008-08-21 15:33

Har en bit till närmaste hus så det är inget större problem.
Dessutom är den familj som bor näst närmast mina handymen; far&son som fixar täckniska stuff när jag ringer och låter ynklig&oteknisk(det senare utan att förställa mig-normstatus för mig:().

Så skulle jag börja slänga mig i diken när de dyker upp så skulle de nog bli fundersamma och se ut så ----- >.:o&:o

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson