Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   h@XX0r och teknik- och spelstofiler (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Frågor om antivirus [/mod] (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=214)

Fortune 2009-07-26 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 46816)
Funkade perfekt.:)

Vad bra men du får göra om det ungefär en gång i veckan men det kommer nya varje dag så det löser sig. :D

Torsten 2009-07-27 04:51

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 46820)
Vad bra men du får göra om det ungefär en gång i veckan men det kommer nya varje dag så det löser sig. :D

Ja såg att det gick ut 23/10 men det är ändå rätt lätt att göra om.

Ulvena 2009-07-27 20:24

Är Nod32 bättre än Avira?
Jag har nämligen Avira och den fungerar utmärkt, gratis är den också.

Gullan 2009-07-27 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 46857)
Är Nod32 bättre än Avira?
Jag har nämligen Avira och den fungerar utmärkt, gratis är den också.

Byt inte bort Avira. I synnerhet inte som det funkar alldeles utmärkt. Vi kör med Avira här (iofs bakom fysisk brandvägg) och Dagge är datasäkguru och har valt det så då är det bra.

edit: Jag frågade Dagge om Nod32 och hans omedelbara kommentar var att det inte är gratis och när jag tänker på det så sa ju Fortune att hon aktiverar det varje vecka. Verkar krångligt.

Ulvena 2009-07-27 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 46860)
Byt inte bort Avira. I synnerhet inte som det funkar alldeles utmärkt. Vi kör med Avira här (iofs bakom fysisk brandvägg) och Dagge är datasäkguru och har valt det så då är det bra.

Jag tog ju det bara för att du och Dagge tipsade om det och jag tycker det funkar bra. Skriker till så fort något oönskat försöker sig på att komma in. Vi har också brandvägg men det verkar som om virusen letar sig in ibland ändå och då talar Avira om det för mig.
Jag är nöjd.:)

Fortune 2009-07-27 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 46860)
Byt inte bort Avira. I synnerhet inte som det funkar alldeles utmärkt. Vi kör med Avira här (iofs bakom fysisk brandvägg) och Dagge är datasäkguru och har valt det så då är det bra.

edit: Jag frågade Dagge om Nod32 och hans omedelbara kommentar var att det inte är gratis och när jag tänker på det så sa ju Fortune att hon aktiverar det varje vecka. Verkar krångligt.

Nej den är inte gratis men den fungerar skitbra. :D

Gullan 2009-07-28 07:09

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 46879)
Nej den är inte gratis men den fungerar skitbra. :D

Nja, jag menar snarare, i traditionell dataordning: If it works, don't f*ck with it. :kaffe:

Fortune 2009-07-28 08:12

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 46888)
Nja, jag menar snarare, i traditionell dataordning: If it works, don't f*ck with it. :kaffe:

Det gör jag ju inte heller. :p

Gullan 2009-08-08 08:49

Dagge hittade lite tester av antivirusprogram. Där framgår (tydligen) klart och tydligt att Avira (gratis) definitivt håller måttet i förhållande till kommersiella alternativ.


http://www.freewaregenius.com/2009/0...-a-comparison/

http://www.sunbelt-software.com/ihs/...2008m3b_US.htm

http://virusinfo.info/index.php?page=testseng

http://www.sunbelt-software.com/ihs/...2008m3b_US.xls

CodeMAN 2009-08-08 09:29

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 47236)
Dagge hittade lite tester av antivirusprogram. Där framgår (tydligen) klart och tydligt att Avira (gratis) definitivt håller måttet i förhållande till kommersiella alternativ.

Det är ingen tvekan om det. Jag bytte dock till Avast, som brukar ligga på andra platsen på de flesta tester, eftersom Aviras popuper om uppgraderingar började irritera mig till slut.

Det finns en del how-tos på internet om hur man "avaktiverar" popuperna, Avira lyckades att kringgå dem varje gång.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson